در حالی که یکی از انتقادات ترامپ در کارزار انتخاباتی سال 2016، انتقاد به اوباما برای رفتن به بازی گلف بود، این اقدام برای خودش جنجال آفرین شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه هافینگتن پست آمریکا نوشت: هزینه بازی گلف «دونالد ترامپ» از ابتدای ریاست‌ جمهوری اش تاکنون بالغ بر 102 میلیون یورو می شود. این هزینه 255 برابر حقوق سالانه رئیس جمهور آمریکاست؛ حقوقی که دونالد ترامپ از آغاز ریاست جمهوری اش گفته است آن را نخواهد گرفت.

این مبلغ، هزینه‌ های سفر و تامین امنیت رئیس جمهور را در مدت دو سال و نیم حضور او در کاخ سفید شامل می شود.

این مبلغ تنها 12.7 میلیون یورو کمتر از تمام هزینه‌ های سفرهای باراک اوباما و خانواده‌ اش در تمام 8 سال دوران ریاست جمهوری اوست.

هزینه بازی گلف دونالد ترامپ کاملا محافظه‌ کارانه برآورد شده است. در این محاسبه 15،944 دلار بر ساعت برای پرواز «ایرفورس‌ وان»، هواپیمایی رئیس جمهور آمریکا در نظر گرفته شده است در حالی که اسناد پنتاگون نشان می دهند که هزینه پرواز هواپیمایی رئیس جمهور در سال 2016 برای هر ساعت حدود 180 هزار دلار و در سال 2015 حدود 206 هزار دلار بوده است.

یکی از نکات قابل توجه این گزارش آنجاست که نشان می دهد یکی از انتقادات دونالد ترامپ در کارزار انتخاباتی سال 2016، انتقاد به باراک اوباما برای رفتن به بازی گلف بود. کارزار انتخاباتی ترامپ وعده داده بود که اگر او به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود هرگز گلف بازی نخواهد کرد.

ترامپ علاقه وافری به بازی گلف دارد و در دو سال و نیم گذشته با شخصیت های سیاسی آمریکایی و همچنین مقامات کشورهای دیگر به گلف رفته است. در آخرین مورد در ژاپن به همراه «شینزو آبه» نخست وزیر این کشور گلف بازی کرد.

ماه گذشته شبکه خبری ان بی سی در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ 252 روز را در املاک شخصی خود و 187 روز را در زمین‌ های گلف گذرانده است.

هزینه سفرهای ترامپ بحث نقض منشورهای اخلاقی از سوی رئیس جمهور را مطرح کرده است چرا که ترامپ تقریبا برای تمام بازی های گلف‌ به زمین‌ های گلف خودش رفته است و عملا با اجاره زمین بازی به تجارت خودش سود رسانده است.

کاخ سفید هنوز به این گزارش واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.