دموکرات ها در حال فکر کردن در خصوص این مسئله هستند که برای شکست دادن ترامپ در انتخابات 2020 به چه پیامی در بخش سیاست خارجی نیاز دارند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله آمریکایی آتلانتیک گزارش داد در حالی که کارزارهای تبلیغاتی انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برگزار می شود، دموکرات ها در حال  فکر کردن در خصوص این مسئله هستند که برای شکست دادن ترامپ به چه پیامی در بخش سیاست خارجی نیاز دارند. در کنفرانس اخیر که توسط اقدام امنیت ملی - گروهی که توسط مقامات پیشین دولت اوباما مدیریت می شود -  سازماندهی شده بود، اجماع نظر اولیه ای را مطرح کردند در این خصوص که دموکرات ها متعهد خواهند شد کمتر در امور خارجی مداخله کنند و بر تقویت آمریکا در داخل دوباره متمرکز شوند و با دیگران در مورد مشکلات مشترک همچون تغییرات آب و هوایی همکاری داشته باشند. 

انتظار می رود مشاوران کارزارهای ریاست جمهوری دموکرات ها نبرد جدی ای را بر سر شماری از مسائل از جمله رژیم اسرائیل، آغاز کنند؛ البته آنها معتقدند کاندیداها عموما بر سر مسائل سیاست خارجی اجماع نظر دارند و به جای آن بر مسائل داخلی تمرکز می کنند. اکثر آنها سخنرانی به دقت تنظیم شده ای را در مبحث سیاست خارجی تهیه خواهند کرد، اما بخشی از سخنرانی های اصلی آنها نخواهد بود.

منطق روشنی در مورد این اجماع در حال ظهور وجود دارد اما ممکن است کافی نباشد. پیام هایی که برای «بیل کلینتون، جورج دبلیو بوش، باراک اوباما و دونالد ترامپ» موثر واقع شدند، بعید است برای از میدان به در کردن ترامپ مفید باشند. اگر دموکرات ها می خواهند ترامپ را در سیاست خارجی شکست دهند، باید با استفاده از مسئله چین در قلب رای دهندگان رسوخ کنند.

در مورد مسئله دخالت نظامی، دموکرات ها خود را توسط ترامپ شکست خورده خواهند یافت. شاید او در ظاهر جنگجو باشد اما در واقع به نظر می رسد از خطرات اقدام نظامی گسترده آگاه باشد. او اخیرا به طور علنی «جان بولتون» مشاور امنیت ملی خود را به دلیل اصرارش بر دخالت نظامی در ایران، کره شمالی و ونزوئلا مورد شماتت قرار داده بود. آمریکا هنوز در افغانستان و سوریه حضور دارد اما ترامپ می خواهد از هر دو کارزار خارج شود و ممکن است در نهایت از آن بهره انتخاباتی ببرد.

بنابراین فقط گزینه همکاری بین المللی برای دموکرات ها باقی می ماند تا پیام سیاست خارجی خود را از ترامپ متمایز کنند. ترامپ وعده داده محدودیت ها را بر دارد و آزادانه از قدرت از جمله علیه دوستان آمریکا استفاده کندتا بهره اقتصادی بیشتری ببرد. اما بهره ای که او از آن نام می برد، ممکن است کمتر از تبلیغاتش باشد. دیدگاه او ممکن است به قیمت کاهش نفوذ جهانی آمریکا و جایگزینی نظم قانونمند بین المللی با چیزی موقتی و شکننده تمام شود. او ممکن است حتی در دور دوم افراطی تر هم باشد. ریاست جمهوری ترامپ ممکن است به طور چشمگیری خطر فاجعه امنیت ملی را افزایش دهد. اما تا زمانی که فاجعه به راستی رخ ندهد، احتمال اینکه ترامپ از لحاظ سیاسی ضربه بخورد، کم است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.