عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست خارجی با منافع ملی و مصالح کشور در ارتباط است بنابراین نمی توان در این حوزه رگ گردن را برجسته کرد و فریاد کشید بر این اساس اگر cft را نپذیریم موضع ترامپ در تحریم ایران را تقویت کرده ایم.

به گزارش جماران، محمد صدر  درباره تبعات نپذیرفتن cft از سوی ایران گفت: اگر ما به این کنوانسیون ملحق نشویم در واقع هدیه بزرگی به ترامپ داده ایم زیرا ترامپ به طور جدی به دنبال تحریم ایران و البته گسترش دامنه تحریم ها است.

وی با بیان اینکه تحریم روزهای اخیر ترامپ در حوزه نفتی، بانک وبیمه یک طرفه بوده و اجماع جهانی ندارد، تصریح کرد: در این شرایط اگر cft را نپذیریم در واقع خودمان تحریم های یک جانبه ترامپ را به تحریم بین المللی تبدیل و همه دنیا را در تحریم ها علیه ایران شریک کرده ایم به طوریکه نخواهیم توانست با هیچ کشوری مراودات مالی و بانکی داشته باشیم که قطعا به ضرر مردم و جمهوری اسلامی خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه امروز اروپا به ویژه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با آمریکا همراه نیستند افزود: علاوه بر آن چین، روسیه، ترکیه و کره نیز به دنبال ایجاد کانال مالی جدید با ایران هستند که باید از این فرصت بهترین بهره را برد.

صدر تاکید کرد: دوستانی که با تصویب لایحه cft مخالفت می کنند به این موضوع توجه ندارند که با رد آن، موضع ترامپ در تحریم ایران را تقویت می کنیم.

روز رد لایحه cft در ایران روز جشن ترامپ، نتانیاهو و عربستان سعودی است

وی با بیان اینکه روز رد لایحه cft در ایران روز جشن ترامپ، نتانیاهو و عربستان سعودی است، تاکید کرد: فکر می کنم افرادی که در تریبون های نماز جمعه یا سایر تریبون ها با این لایحه مخالفت می کنند نخست اینکه به طور دقیق نمی دانند Cft چیست و دوم اینکه عوارض عدم اجرای آن را نمی دانند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه در مسائل مرتبط با سیاست خارجی نمی توان شعاری برخورد کرد گفت: سیاست خارجی با منافع ملی و مصالح کشور در ارتباط است بنابراین نمی توان در این حوزه رگ گردن را برجسته کرد و فریاد کشید. مخالفان این نکته را درک نمی کنند که تصویب نشدن cft خدای نکرده ممکن است مقدمات سقوط جمهوری اسلامی را فراهم کند زیرا فشار اقتصادی وحشتناکی به مردم وارد می شود که به هیچ عنوان قابل مقایسه با دوران جنگ نیست.

 

مقایسه cft با کاپیتولاسیون و ترکمانچای بی سلیقگی است

صدر درباره مقایسه cft از سوی مخالفان با کاپیتولاسیون یا عهدنامه ترکمانچای گفت: این اظهارات به نوعی کم لطفی و بی سلیقگی است زیرا این موارد به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند، در معاهده ترکمانچای بخشی از خاک ایران را جدا کردند اما در کنوانسیون cft با اقداماتی که انجام می گیرد نه تنها تمامیت ارضی کشور حفظ شده بلکه منافع نظام جمهوری اسلامی و آسایش مردم را تامین می کنیم.

وی شرایط کشور را حساس خواند و گفت: در شرایط کنونی بسیاری از شرکت ها به دلیل تهدیدهای آمریکا رابطه تجاری و اقتصادی خود را با ایران قطع کردند به همین دلیل بیش از هر زمان دیگری نیازمند انسجام داخلی هستیم . واقعیت آن است که باید کمی در سیاست داخلی خود تجدیدنظر کرده وسعی کنیم خواسته های همه مردم، گروه ها، احزاب و رسانه ها را به گونه ای تامین کنیم که بتوانند در صحنه حضور داشته و در جهت منافع کشور اقدامات لازم را انجام دهند، در این بخش نیازمند بازشدن فضای سیاسی داخلی هستیم که کمک می کند توطئه های ترامپ به نتیجه نرسد.

 

دلواپسان نیاز به قیم دارند/ تندروها سر عقل بیایند

صدر با انتقاد از مواضع دلواپسان در برخورد با لایحهcft  افزود: متاسفانه افرادتندرو و دلواپس مواضعی می گیرند که نه تنها به نفع نظام نبوده بلکه حتی به نفع خودشان هم نیست. در قوانین اسلامی آمده کسی به قیم نیاز دارد که حتی منافع خود را هم تشخیص نمی دهد، بر این اساس گاهی که اظهارت نمایندگان تندرو را در مجلس می شنوم احساس می کنم به قیم نیاز دارند چون اظهارات شان نه تنها به نفع رقبایشان نبوده بلکه به نفع خودشان هم نیست. امیدوارم این آقایان سر عقل بیایند و در جهت منافع ملی و جمهوری اسلامی حرکت کنند.

 

احتمال تصویب cft در مجمع زیاد است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه در صورت اصرار نمایندگان بر نظر قبلی و ارسال لایحه cft به مجمع، جو عمومی مجمع تشخیص نسبت به لایحه cft چیست گفت: در مجمع موافقان و مخالفان لایحه وجود دارند ولی احتمال تصویب آن زیاد است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1054690
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.