داعش پس از این حمله، جمهوری دموکراتیک کنگو را «ایالت مرکز آفریقا» وابسته به «خلافت» اعلام کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،گروه تروریستی داعش روز گذشته -پنجشنبه- ۱۹ آوریل  اعلام کرد که نخستین حمله‌ خود در جمهوری دموکراتیک کنگو را انجام داده است. در این حمله دو سرباز کنگویی و یک غیرنظامی در تبادل آتش کشته شدند.

داعش پس از این حمله، جمهوری دموکراتیک کنگو را «ایالت مرکز آفریقا» وابسته به «خلافت» اعلام کرد.

اداعش در وب سایت اعماق اعلام کرد که سربازان کنگویی را در حمله‌ای به منطقه «کامانگو» در نزدیکی مرز جمهوری دموکراتیک کنگو با اوگاندا کشته است. این حمله در روز سه‌شنبه در شهر «بوواتا» در نزدیکی شهر «بنی» رخ داد.

این شهر و حومه‌های اطراف آن علاوه بر اینکه به‌طور مرتب شاهد خشونت‌های شبه نظامیان است، ویروس کشنده ابولا هم در آن محدوده شیوع پیدا کرده است.

 به طور مستقل ادعای داعش در حمله به کنگو را نمی‌تواند تایید کند چرا که در آن محدوده که در شرق کنگو واقع شده است، بیش ده گروه مختلف شبه نظامی و جنایی حضور دارند و عملیات‌هایی را به طور مرتب انجام می‌دهند.

«دیوید موآز» یک مسئول محلی وابسته به سازمان ملل در این باره به رویترز گفت: «شاهدانی که روز سه‌شنبه در محل حمله بودند، می‌گویند که حمله توسط گروه اسلامی نیروهای دموکراتیک متحد (ADF) که ارتباط‌ هایی با داعش دارد، انجام گرفته است.»

طبق گزارش که در ماه نوامبر توسط گروه تحقیقاتی کنگو در دانشگاه نیویورک منتشر شد، نیروهای دموکرات متحد، کمک‌هایی را از طریق یک سرمایه‌دار مرتبط با داعش دریافت کرده‌اند.

مقام‌های کنگو نیروهای دموکراتیک متحد را متهم کرده‌اند که در دو سال گذشته در شرق کشور، قتل عام‌هایی را انجام داده‌اند اما شواهدی مبنی بر اینکه کار این گروه است ارائه نشده است.

گروه‌های شبه نظامی کنگو بعد از پایان رسمی جنگ بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ که میلیون‌ها نفر در آن جان خود را از دست دادند، کنترل بخشی‌هایی از شرق کنگو را برعهده گرفته‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.