وزیر امور خارجه تاکید کرد: روابط با سوریه برای ما بسیار مهم است و به آن اعتقاد داریم و همیشه در سطح بین المللی می گوییم که مردم جهان وامدار مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند و ما هم خوشحالیم که در این راه در کنار شما هستیم.

به گزارش جماران؛ دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه  در ادامه دیدارهای خود با مقامات سوریه، با آقای عماد خمیس نخست وزیر این کشور دیدار و در خصوص مهمترین موضوعات فی‌مابین در روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای گفتگو کرد. 

در این دیدار نخست وزیر سوریه ضمن خوشامدگویی به دکتر ظریف، از حمایت های دولت و ملت ایران از سوریه تشکر و با ابراز تأسف از حوادث اخیر در کشورمان در اثر وقوع سیل، با خانواده جانباختگان این حوادث ابراز همدردی کرد. عماد خمیس با مهم شمردن سفر دکتر ظریف به سوریه افزود: تحولات بین المللی ضرورت تقویت روابط بین دو کشور را بیشتر کرده است چرا که ما در یک جبهه قرار داریم؛ روابط دو کشور در همه زمینه ها باید شایسته فداکاری هایی که در سالهای گذشته در روابط ایران و سوریه انجام شده است، باشد؛ رییس جمهور با تاکید بر اولویت شرکت های ایرانی در مشارکت در بازسازی سوریه، از تمام ارکان دولت خواسته است که تمام ظرفیت های خود را برای توسعه روابط با ایران بکار گیرند.

دکتر محمدجواد ظریف نیز در این دیدار تاکید کرد: روابط با سوریه برای ما بسیار مهم است و به آن اعتقاد داریم و همیشه در سطح بین المللی می گوییم که مردم جهان وامدار مقاومت دولت و ملت سوریه در برابر داعش و دیگر گروه های تروریستی هستند و ما هم خوشحالیم که در این راه در کنار شما هستیم و این موضوع در تاریخ روابط دو کشور ثبت خواهد شد؛ وظیفه امروز ما نهادینه کردن دستاوردهایی است که از خون شهدای مقاومت در مقابله با گروه های تروریستی در سوریه بدست آمده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.