مسکو تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا و کوبا را غیرقانونی می داند و قصد دارد تمام تلاش خود را برای کمک به همپیمانان در کاراکاس و هاوانا به کار گیرد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه های روسی اعلام کردند که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز پنجشنبه گفت که مسکو تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا علیه ونزوئلا و کوبا را غیرقانونی می داند و قصد دارد تمام تلاش خود را برای کمک به همپیمانان در کاراکاس و هاوانا به کار گیرد.

پیش از این وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه ای از اعمال تحریم این کشور علیه بانک مرکزی ونزوئلا خبر داد.

«استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه ای ادعا کرد: ایالات متحده به منظور جلوگیری از سوءاستفاده غیر قانونی نظام مادورو از اموال مردم ونزوئلا، بانک مرکزی این کشور را تحریم کرد.

وی در این بیانیه مدعی شد: نظام مادورو اموال مردم ونزوئلا را غارت و چپاول کرده و از آن به نفع حلقه فاسد پولشویی استفاده می کند.

«الیانا جوزف روزا تران» رئیس بانک مرکزی ونزوئلا نیز در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت.

از سوی دیگر، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا در مراسمی در «میامی» از تحریم‌های جدید علیه کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه خبر داد.

وی سه کشور مذکور را «دست نشاندگان سوسیالیسم» خوانده و اعلام کرد که علاوه بر تحریم بانک مرکزی ونزوئلا، «دانیل اورتگا» رئیس‌جمهور نیکاراگوئه را در فهرست تحریم قرار داده اند.

تحریم شرکت نفتی دولتی «پترولئوس دی ونزوئلا» (PDVSA) که اصلی‌ترین منبع مالی این کشور به شمار می رود و شرکت پتروشیمی «سیتگو» که یکی از شرکت‌های وابسته آن در آمریکا است، از اقدامات واشنگتن برای ضربه مالی به این کشور بود. در پی آن آمریکا چهار شرکت مهم کشتیرانی را به دلیل همکاری با ونزوئلا در فهرست تحریم ها قرار داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.