در پی استعفای عوض بن عوف «ژنرال عبدالفتاح البرهان» به عنوان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان سوگند یاد کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از  المیادین، «عوض بن عوف» وزیر دفاع و رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در پی ادامه فشار مردم این کشور  از سمت خود استعفا کرد.

در پی استعفای عوض بن عوف «ژنرال عبدالفتاح البرهان» به عنوان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان سوگند یاد کرد.

ژنرال عبدالفتاح البرهان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان و ژنرال «کمال عبدالمعروف» نیز به عنوان معاون وی تعیین شدند «بدین شکل اصلاح شد » ژنرال عبدالفتاح البرهان به عنوان رئیس جدید شورای نظامی انتقالی سودان تعیین شد. ژنرال کمال عبدالمعروف نیز از سمت معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان برکنار شد.

معترضان سودانی کناره گیری بن عوف و برکناری کمال عبدالمعرف را پیروزی اراده مردم دانستند. 

معترضان سودانی همچنان به اعتراض ها و تحصن خود در برابر مقر فرماندهی ارتش سودان ادامه می دهد.

«عمر زین‌العابدین» رئیس انتصابی شورای سیاسی سودان از کشورهای عربی خواست تا از شورای نظامی حاکم بر این کشور حمایت کنند.

وی که در یک نشست با حضور دیپلمات‌ها و سفرای کشورهای عربی سخنرانی می‌کرد از این کشورها درخواست کرد که کمک کنند تا فشارهای خارجی بر روی شورای نظامی کاهش پیدا کند.

زین‌العابدین همچنین با اشاره به ضعف اقتصادی سودان و قحطی آرد و سوخت در این کشور از کشورهای عربی درخواست کمک کرد و اظهار داشت که سودان به تمامی توافق‌هایی که قبلا انجام شده پایبند خواهد ماند.

بنابراین گزارش، به دنبال گسترش تظاهرات علیه دولت سودان، نیروهای ارتش روز پنجشنبه ساختمان های دولتی را محاصره و بیش از 100 عضو حزب کنگره ملی حاکم این کشور را بازداشت کردند. 35 تن دیگر نیز در جریان تظاهرات مردم سودان کشته شدند.

عوض بن عوف وزیر دفاع سودان از بازداشت عمر البشیر و آغاز دوره انتقال سیاسی در این کشور خبر داد و اعلام کرد:قانون اساسی سودان به حالت تعلیق درآمده و نهادهای نخست وزیری، مجلس و ادارات ایالتی نیز منحل شده‌اند. وضعیت فوق‌العاده به مدت سه ماه و مقررات منع رفت‌وآمد برای یک ماه در سراسر سودان از ساعت 19:00 امروز برقرار خواهد شد.»

از سوی دیگر مخالفان سودان بیانیه ارتش را کودتای نظامی علیه اراده مردم دانسته و تقاضا کرده اند که قدرت به دولت مدنی واگذار شود. همچنین مردم سودان را به تظاهرات و تحصن در سراسر این کشور فراخوانده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.