طی هفته های گذشته درگیری ها در سراسر افغانستان شدت گرفت به طوری که منجر به کشته و زخمی شدن صد ها تن از نیروهای دولتی و غیرنظامیان شد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،گروه طالبان هجوم گسترده سالیانه خود در فصل بهار را امروز جمعه آغاز کرد و از نیروهای ارتش و پلیس افغانستان خواست که از دولت فاصله بگیرند و همکاری با دولت را پایان دهند.

این بیانیه طالبان حکایت از خشونت بیشتر در این کشور پیش از آن  دارد که مذاکرات صلح با واشنگتن به نتیجه خاصی منجر شود.

طی هفته های گذشته درگیری ها در سراسر افغانستان شدت گرفت به طوری که منجر به کشته و زخمی شدن صد ها تن از نیروهای دولتی و غیرنظامیان شد، همین امر باعث می شود که اعلان آغاز عملیات«فتح» توسط طالبان سمبلیک باشد.دولت افغانستان نیز به نوبه خود عملیاتی نظامی علیه طالبان تحت عنوان«خالد» از ماه مارس آغاز کرد.

پس از چندین دور از برگزاری مذاکرات میان ایالات متحده آمریکا و نمایندگان گروه طالبان در ماه های گذشته مشخص شد که افغانستان همچنان بسیار به دور از برقراری صلح پس از گذشت 17 سال از سرنگونی طالبان از قدرت در سال 2001 توسط ارتش آمریکا و متحدان غربی اشاست.

در بیانیه ای که طالبان صادر کرد آمده است که عملیات فتح « برای پایان اشغالگری و پاک کردن کشور مسلمان ما از اشغالگران و فساد و تأسیس نظام اسلامی و در عین حال دفاع از فرزندان میهن ما و خدمت به آنهاست.»

در ادامه بیانیه آمده است که « به رغم آزادی بخش بزرگی از کشورمان از دشمن ولی نیروهای اشغالگر خارجی همچنان در کشور مسلمان ما نفوذ نظامی و سیاسی دارد و از آن استفاده می کند.»

در این بیانیه طالبان ضمن اطمینان خاطر دادن به غیرنظامیان برای حمایت از آنها از نیروهای ارتش و پلیس که هر ماه شاهد تلفات هزاران تن از نیروهای خود هستند،خواست که مراکز خود را ترک کرده و به عملیات طالبان ملحق شوند.

این در حالی است که گروه طالبان هفته گذشته در یک عملیات انتحاری 4 نظامی آمریکایی را کشت و شماری دیگر را زخمی کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.