نشریه نشنال اینترست با مدل سازی کردن از شروع نبرد بین روسیه و ناتو در اروپا پیش بینی کرد که ناتو قادر است روسیه را متوقف کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله آمریکایی نشنال اینترست گزارش داد مطالعه مرکز آمریکایی ارزیابی استراتژیک و بودجه نشان می دهد در صورت بروز یک درگیری فرضی، روسیه قادر است بخشی از استونی، لتونی و لیتوانی را مدت ها قبل از اینکه متحدانش بخواهند مداخله کنند به تصرف خود دربیارود.

عواقب شکست حتی در یک جنگ محدود با روسیه در قاره اروپا می تواند برای ناتو مرگبار باشد.

ناتوانی در حفاظت از متحدان، اعتماد اعضای ناتو به واشنگتن را به طور قابل توجهی تضعیف خواهد کرد و منجر به تغییرات ژئوپولیتیک در اروپا خواهد شد.

مزیت اصلی روسیه، موقعیت جغرافیایی و محل پایگاه های نظامی اش است.

برای جلوگیری از چنین سناریویی، تحلیل گران طرح محافظتی را پیشنهاد کرده اند که بر اساس آن لهستان کلید دفاع از اروپای شرقی خواهد بود. 

سناریویی که در آن روسیه سعی خواهد کرد تا پل زمینی را از طریق لیتوانی به کالینینگراد فتح کند نمونه ای است از اینکه چگونه ارتش لهستان نقش می تواند نقش موثری را بازی می کند.

کارشناسان معتقدند که ارتش مسلح لهستان در طی جنگ قادر به پوشش بخشی از مناطق بوده وهمچنین به تقویت ناتو کمک کرده و در بخش های جاسوسی و اطلاعاتی مشارکت می کند.

در حال حاضر حدود 4500 نیروی آمریکایی در لهستان مستقر هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.