دموکرات‌ ها می‌ خواهند کاندیدایی را در مقابل ترامپ قرار دهند که شانس بالایی در انتخابات 2020 برای پیروزی بر او داشته باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد دموکرات‌ های آمریکا می‌ خواهند کاندیداها را در مقابل دونالد ترامپ قرار دهند که شانس بالایی در انتخابات آینده برای پیروزی بر او داشته باشد. «جو بایدن» معاون اول «باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا شاید یکی از افراد باشد.

جو بایدن در یک سخنرانی بزرگ در شهر «دوور» از ایالت «دلاور» گفت که زمان آن فرارسیده است که «ستون فقرات» آمریکا را از نو بسازیم. او از ضرورت یک «اجماع سیاسی» علیه «فضای مسمومی» سخن گفت که روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا برجای گذاشته است.

جو بایدن همچنین گفت که سیاست آمریکا در سایه ریاست جمهوری ترامپ به اندازه‌ ای «عوام‌ گرایانه»، «تنگ‌ نظرانه» و «شریر» شده است که «ما در بسیاری موارد حتی نمی‌ توانیم وارد یک دیالوگ با یکدیگر شویم».

او هنوز برای کاندیداتوری در انتخابات آینده اعلام آمادگی نکرده است. اما برای دموکرات‌ ها بایدن چهره‌‌ ای است که شانس پیروزی بر کاندیداتوری جمهوری خواهان را دارد. طرفداران او در مراسم سخنرانی یاد شده با فریادهای «قدم جلو بگذار» از او استقبال کردند.

جو بایدن در فاصله سا‌ل‌ های 2009 تا 2017 معاون اول باراک اوباما بود. او 76 سال دارد و یکی از امیدهای اصلی دموکرات‌ ها در رقابت‌ های انتخاباتی سال ‌آینده محسوب می‌ شود. با این وجود در خود حزب دموکرات 15 چهره‌ دیگر هم داوطلب شرکت در این رقابت‌ ها هستند. از جمله این سیاستمداران می‌ توان به سناتورها «کوری بوکر»، «الیزابت وارن»، «کامالا هریس»، «کرستین گیلیبراند» و بالاخره یکی از شناخته‌ شده ترین آنها یعنی برنی سندرز اشاره کرد.

در نیمه اول سال 2020 یک انتخابات پیش دوره‌ ای برای تعیین کاندیداهایی که در انتخابات دور بعدی شرکت خواهند کرد در 50 ایالت آمریکا انجام خواهد شد. در تابستان همان سال کاندیداهای اصلی دو حزب رقیب جمهوری خواه و دموکرات اعلام می‌ شوند.

در حال حاضر برخی نظرسنجی‌ ها نشان می‌ دهد که جو بایدن از برنی سندرز با فاصله کمی جلوتر است. برنی سندرز 77 سال دارد. او در انتخابات سال 2016 میلادی به نفع هیلاری کلینتون کنار‌ه‌ گیری و این کلینتون بود که به مصاف ترامپ رفت.

ویژگی مشترک هر دو یعنی سندرز و بایدن بالا بودن سن آنهاست که نکته مثبتی برای آنها به شما نمی‌ رود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.