سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به 84 سوری که یک سوم آنها کودک هستند از ماه دسامبر گذشته در حالی که به سمت اردوگاه آوارگان«الهول» در شمال شرق سوریه بودند کشته شدند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به 84 سوری که یک سوم آنها کودک هستند از ماه دسامبر گذشته در حالی که به سمت اردوگاه آوارگان«الهول» در شمال شرق سوریه بودند کشته شدند. این افراد از دست گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور فرار کرده بودند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت واشنگتن هستند از هفته ها پیش آماده حمله به آخرین پایگاه داعش در سوریه هستند که روستای محاصره شده «الباغوز» در نزدیکی مرزهای عراق است لیکن عملیات بسیار پیچیده است و تلاش برای تخلیه هزاران غیرنظامی ادامه دارد.

«ینس لایرکه» سخنگوی دفتر سازمان ملل در امور هماهنگی امور انسانی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که سازمان ملل به شدت نگران هزاران غیرنظامی است که از الباغوز در ریف استان دیرالزور پس از درگیری های گسترده در این روستا فرار می کنند.

وی افزود که اردوگاه الهول در استان «الحسکه» در شمال شرق سوریه تا کنون 45 هزار نفر را جای داده است که حداقل 13 هزار نفر از آنها طی هفته گذشته از دیرالزور فرار کردند.

لایرکه تصریح کرد که بسیاری از اینها در حالی به اردوگاه رسیدند که از خستگی، بیماری و گرسنگی رنج می برند و 90 درصد از آنها زن و کودک هستند.

این مسئول بین المللی در ادامه تصریح کرد: سفر به سمت این اردوگاه طولانی و بسیار جانکاه است و گزارش ها حکایت از آن دارد که تا کنون بیش از 84 تن در راه به سمت این منطقه جان خود را از دست دادند و یک سوم از مرگ و میر ها کودکان زیر پنج سال هستند.

این در حالی است که « دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه(نیروهای دموکراتیک سوریه) همه اراضی ای که یک روزی تحت سیطره داعش بود را بازپس گرفتند.

این اظهارات ترامپ کاملا با اظهارات فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه که مورد حمایت واشنگتن هستند در تناقض است که گفت پیروزی کامل بر داعش حداقل یک هفته دیگر طول می کشد.

ترامپ  به نیروهای آمریکایی مشترک در پایگاه هوایی« ال میندوروف-ریچاردسون» طی توقفش برای سوخت گیری در «آلاسکا» گفت:« همانطور که می دانید  و شنیدید  90 درصد سپس 92 درصد از اراضی خلافت را زیر سیطره بردیم، ولی هم اکنون بر 100 درصد از اراضی خلافت در سوریه سیطره پیدا کردیم.»

این در حالی است که «مظلوم کوبانی» فرمانده کل نیروهای دموکراتیک سوریه مورد حمایت آمریکا در یک نوار ویدیوئی که مرکز اطلاعا رسانی این گروه روز پنجشنبه منتشر کرد گفت:« ما یک هفته با اعلام پیروزی کامل بر داعش فاصله داریم.»

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.