یک وزیر پاکستانی احتمالات در مورد جنگ با هند را رد نکرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اکونومیک تایمز گزارش داد یک وزیر پاکستان که به دلیل سخنان و اظهارات شتابزده اش شناخته شده است، امروز چهارشنبه اعلام کرد 72 ساعت آینده سرنوشت ساز است و اگر جنگ با هند رخ دهد، پس از جنگ جهانی دوم بزرگترین جنگ خواهد بود.

«شیخ رشید احمد» وزیر راه آهن پاکستان گفت: «این یک جنگ وحشتناک خواهد بود زیرا پاکستان کاملا آماده است.»

او گفت: «پاکستان تقریبا در حالت جنگی قرار دارد. راه آهن اکنون قوانین وضعیت اضطراری را دنبال می کند.»

در ادامه بالا گرفتن تنش های سیاسی میان دهلی نو و اسلام آباد منابع خبری نیز امروز چهارشنبه گزارش دادند دو فروند جنگنده ارتش هند در منطقه «بودگام» در کشمیر سقوط کرده و خلبانان آن کشته شدند. برخی منابع نیز از اسارت یکی از خلبانان هندی توسط نیروهای پاکستانی خبر دادند.

با گذشت یک روز از حمله هوایی هند به خاک پاکستان، تنش های دو کشور علاوه بر اینکه در سطح سیاسی و دیپلماتیک تشدید شده اوضاع در مرزهای زمینی این دو کشور همسایه را نیز به شدت متشنج است.

در تازه ترین درگیری های مرزی میان پاکستان و هند در نوار مشترک مرزی کشمیر، دو طرف اقدام به تبادل آتش سنگین کردند.

دیروز رسانه های هندی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند در حمله جنگنده های نیروی هوایی هند به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند. این در حالی که سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد جنگنده های هندی حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترل مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.

این نخستین بار از سال 1971 تاکنون است که جنگنده‌ های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده‌ اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.