تلاش ایالات متحده آمریکا برای ایجاد«ناتوی عربی» تلاشی توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تحمیل این مساله بر خاورمیانه است.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری نووستی، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه تأکید کرد که تلاش ایالات متحده آمریکا برای ایجاد«ناتوی عربی» تلاشی توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تحمیل این مساله بر خاورمیانه است.

لاوروف افزود که ترامپ و دولتش می خواهند مفهوم ساختگی پیمان ناتو را بر منطقه خاورمیانه به شکل ها و ابزارهای مختلف تحمیل کنند.

وزیر خارجه روسیه در کنفرانس«همکاری بین المللی در جهان آشفته» که در ویتنام برگزار شد، گفت:« ائتلاف استراتژیک خاورمیانه یا آن چه موسوم به «MESA» یا همان ناتوی خاورمیانه است که دولت ترامپ اکنون تلاش می کند آن را بر کشورهای حاشیه خلیج فارس به علاوه مصر و اردن آن را تحمیل کند، بی تردید به نفع ایالات متحده آمریکا و اقداماتش است و هیچ ربطی به منافع منطقه و مسائل آن ندارد.»

لاوروف این اقدام آمریکا را «نمونه دیگری از سازمان هایی» توصیف کرد  که آمریکا تلاش می کند آنها را به شکل ساختگی و مصنوعی در جهان بکارد به مانند منطقه هند و اقیانوسیه با همکاری ژاپن و استرالیا که واشنگتن تلاش می کند آن را تبلیغ کند و هدفش به شکل واضح تضعیف و محدود کردن چین است.

بنابراین گزارش، آمریکا اخیرا در ورشو پایتخت لهستان با مشارکت کشورهای عربی و رژیم اسرائیل و نمایندگانی از 60 کشور کنفرانسی درباره خاورمیانه برگزار کرد.همچنین دولت کنونی آمریکا در تلاش است تا ائتلافی عربی با مشارکت شش کشور حاشیه خلیج فارس به علاوه مصر و اردن تحت نام «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه» که نسخه ای از پیمان ناتو است را ایجاد کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.