به گزارش ایرنا اشتفان شولتر که چهارشنبه برای افتتاح نمایشگاه آثار معماری اتووواگنر هنرمند اتریشی به آبادان سفر کرده است در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا اظهار داشت:تحریم های یک جانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایران مورد پذیرش اتریش نیست ولی متاسفانه این تحریم ها واقعیت است و باید از این فرصت استفاده کنیم تا تعامل فرهنگی بین 2 کشور گسترش یابد.
سفیر اتریش در ایران گفت: یقین داریم راه های نقل و انتقال مالی بین ایران و اتریش باز خواهد شد تا از این فرصت برای توسعه همکاری استفاده شود.
وی همچنین با بیان اینکه اتریش دارای موقعیت خوبی در ایران است و به عنوان تنها کشور اروپایی در ایران انجمن فرهنگی دارد گفت:ایران و اتریش سوابق همکاری عمیقی دارند که 500 سال شراکت از زمان اسماعیل اول، 700 سال همکاری متقابل، 160 سال روابط دیپلماتیک و گفت ‌وگوی 25 ساله بین ادیان ایران و اتریش را شامل می ‌شود.
وی افزود: رئیس جمهوری ایران هفت ماه پیش به عنوان نخستین سفر خود به اتریش آمدند که در این سفر بر گسترش روابط بین اتریش و ایران همچنین سایر استان های این کشور تاکید شد.
سفیر اتریش در ایران گفت: ایران از ظرفیت بسیار فراوانی در اقتصاد برخودار است که اتریش به این دلیل روابط 700 ساله خود با این کشور را ادامه داده است.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های فرهنگی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی یک گام به سوی پیشرفت در روابط بشمار می رود.
شولتر با اشاره به برپایی نمایشگاه آثار معماری اتوواگنر هنرمند و معمار اتریشی در آبادان اظهار داشت: این نخستین نمایشگاهی است که از اتریش در ایران برپا می شود و بزودی نمایشگاه فیلم و موسیقی اتریش نیز در آبادان برگزار خواهد شد.
وی همچنین به دیدار امروز خود با استاندار خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیل های گردشگری منطقه آزاد اروند امیدواریم همکاری نزدیک بین اتریش با این منطقه آزاد آغاز شود.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.