رهبران کره شمالی و آمریکا روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در پایتخت ویتنام دیدار می کنند.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، خبرگزاری مرکزی کره شمالی امروز یکشنبه ملت ایالات متحده آمریکا را تهدید کرد که در صورت بی نتیجه ماندن مذاکرات هسته ای در ویتنام طی هتفه جاری«هرگز از تهدیدهای امنیتی در امان نخواهد ماند.»

خبرگزاری رسمی کره شمالی دموکرات ها را در ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر که  «برای مانع تراشی در جهت برگزاری نشست دوم سران میان کیم جونگ اون  رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توطئه چینی می کنند» به شدت انتقاد کرد. این نشست قرار است روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در هانوی پایتخت ویتنام برگزار شود.

این خبرگزاری ترامپ را متهم کرد که به خواسته های مخالفان مذاکرات حتی پس از آغاز اقدامات دیپلماتیک ایالات متحده با کره شمالی تن می دهد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی در ادامه نوشت:« اگر مذاکرات آینده میان  کره شمالی و ایالات متحده آمریکا همانطور که نیروهای مخالف امیدوار هستند بدون نتیجه به پایان برسد، ملت آمریکا هرگز از تهدیدهای امنیتی در امان نخواهد ماند؛ تهدیدهایی که رعب و وحشت در دل ملت آمریکا بر می انگیزد و مسئولیت این اتفاق نیز به گردن کسانی است که عامل شکست این مذاکرات هستند.»

این در حالی است که خبرگزاری های رویترز و آسوشیتدپرس گزارش دادند کره‌ شمالی امروز یکشنبه برای نخستین‌ بار تایید کرد که «کیم جونگ‌ اون» رهبر این کشور برای دومین‌ بار با «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا دیدار می‌ کند. 

خبرگزاری رسمی کره‌ شمالی گزارش داد که کیم روز گذشته، شنبه با قطار پیونگ‌ یانگ را برای شرکت در نشست «هانوی» در ویتنام ترک کرد. 

قطار او در حین عبور از شهر مرزی «داندانگ» چین هم رویت شده است.

خبرگزاری‌ کره شمالی گزارش داد که در این سفر شماری از مقام‌ های بلندپایه این کشور و همچنین خواهر پرنفوذ رهبر کره‌ شمالی وی را همراهی می‌ کنند. 

در این سفر همان افرادی کیم را همراهی می‌ کنند که در نشست سنگاپور با وی بودند. 

«کیم یونگ چو» نماینده ویژه کره شمالی در امور آمریکا، «ری سو یونگ» معاون ارشد حزب، «ری یونگ هو» وزیر خارجه و «نو کوانگ چول» وزیر دفاع این کشور در این سفر با کیم همراه هستند.

در عین حال، عکسی از کیم منتشر شد که در آن وی در آستانه در قطار مخصوصش ایستاده و سیگاری در دست برای حاضران دست تکان می‌ دهد. 

کیم جونگ اون و دونالد ترامپ 27 و 28 فوریه در ویتنام برای دومین بار دیدار خواهند کرد. رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا پیش از این در 12 ژوئن 2018 در سنگاپور دیدار کرده بودند.

طرفین در آن دیدار متعهد شدند به سمت خلع سلاح هسته‌ ای کره شمالی حرکت کنند، اما گزارش‌ ها حاکی است برنامه هسته‌ ای کره شمالی طبق روال قبل به فعالیت خود ادامه می‌ دهد و پیشرفتی در هدف اعلام‌ شده صورت نگرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.