وزارت خارجه چین اخبار منتشر شده درباره مذاکره پکن و مخالفان ونزوئلایی را تکذیب کرد.

 

به گزارش جماران به نقل از المیادین، وزارت خارجه چین اخبار منتشر شده درباره مذاکره پکن و مخالفان ونزوئلایی را تکذیب کرد.

وزارت خارجه چنین تأکید کرد که اخبار مذاکره پکن با مخالفان در ونزوئلا کذب است.

وزارت خارجه چین همچنین تأکید کرد که پکن گفت و گوی سیاسی برای حل بحران در ونزوئلا را تأیید می کند.

پیش از این روزنامه وال استریت ژورنال مدعی شد که چین با اردوگاه «خوان گوایدو» رهبر مخالفان ونزوئلا برای حمایت از پروژه های سرمایه گذاری اش در عرصه نفت در ونزوئلا وارد مذاکره شده است.

سرمایه گذاری چین در بخش نفتی ونزوئلا نزدیک به 20 میلیارد دلار است.

این در حالی است که وزارت امور خارجه روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای از گفت‌وگوی تلفنی «سرگئی لاوروف» وزیرخارجه این کشور با «مایک پمپئو» همتای آمریکایی خود نسبت به دخالت واشنگتن در امور داخلی ونزوئلا هشدار داد.

لاوروف در این تماس از آمادگی روسیه برای مذاکره مسئله ونزوئلا در سازمان ملل خبر داده و از گسترش تحریم های واشنگتن علیه ونزوئلا انتقاد کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین نسبت به هر گونه دخالت در امور داخلی ونزوئلا از جمله اقدامات نظامی، هشدار داد.

از سوی دیگر،«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در مصاحبه ای اختصاصی با یورونیوز کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به پیروی «کورکورانه» از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا متهم کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا اظهار داشت: «بر این باورم که فدریکا موگرینی و دولتهای اتحادیه اروپا اشتباه بزرگی مرتکب شدند. آنها تنها به صدای یک طرف گوش دادند. به کل کشور که به دنبال گفتگو، درک و احترام است گوش ندادند.»

وی افزود: «معتقدم که اروپا خود را کورکورانه با سیاستهای بد دونالد ترامپ همراه کرد. سیاستهای ترامپ باعث طرد شدن ناتو، دولتهای اتحادیه اروپا و اتحادیه اروپا شد.»

نیکلاس مادورو تاکید کرد که از اوضاع کشورش و قدرت خرید مردم ونزوئلا آگاهی دارد.

وی همچنین اعتراض مخالفان دولت به رهبری خوان گوایدو که خود را رئیس جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرده است «تمام شده» ارزیابی کرد.

رئیس جمهوری ونزوئلا در مورد تظاهرات هواداران خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور گفت: «دیوانگی بود. آنها به دنبال کودتای نظامی بودند اما شکست خوردند. آنها این برگه را بازی می کردند اما اکنون ماجرا تمام شده است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.