گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار از تشدید حوادث خشونت‌‌بار در منطقه«آراکان» ابراز نگرانی کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار از تشدید حوادث خشونت‌‌بار در منطقه«آراکان» ابراز نگرانی کرد.

«یانگ‌هی لی» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار با انتشار اطلاعیه‌ای از تشدید حوادث خشونت‌‌بار در ایالت آراکان ابراز نگرانی کرد.

وی در این اطلاعیه اعلام کرد: از نوامبر 2018 تاکنون شمار بسیاری از غیرنظامیان در درگیری میان ارتش میانمار با گروه‌هایی که خود را «ارتش آراکان» می‌خوانند کشته و زخمی شده‌اند.

لی بدون اشاره به آمار دقیق مفقودان از آوارگی دست‌کم 5 هزار نفر به دلیل درگیری‌های منطقه خبر داد و تصریح کرد: طرفین موظف به اتخاذ تدابیر لازم برای محافظت از غیرنظامیان هستند.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل همچنین حمله «ارتش آراکان» در چهارم ژانویه جاری که منجر به مرگ 4 پلیس مرزی شد، را محکوم کرد.

بنابراین گزارش، ارتش میانمار در تاریخ 25 آگوست 2017 حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی جان باخته و حدود 350 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شد. طبق آخرین گزارش سازمان ملل، شمار مسلمانانی که از 25 آگوست 2017 به این سو از خشونت‌های ارتش میانمار و بودائیان افراطی گریخته و به اردوگاه‌ها و اقامتگاه‌های موقت در حومه شهر«کاکس بازار» بنگلادش پناه برده‌اند به 725 هزار نفر که 60 درصد آنها را کودکان تشکیل می دهند، رسیده است.از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌های ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.