معاون دبیرکل سازمان ملل متحد بحران آراکان را یکی از بزرگترین تراژدی‌های دوران معاصر دانست و بر لزوم حل هر چه سریع‌تر آن تاکید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، « اورسولا مولر» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در گفتگو با خبرگزاری آناتولی تأکید کرد: «تراژدی میانمار، یکی از بزرگترین تراژدی های دوران ماست. صریحا اعلام می کنیم که این بحران انسانی باید به پایان رسیده و نیازهای ضروری این پناهجویان برآورده شود».

وی در این گفتگوی اختصاصی همچنین تصریح کرد:«عملیات نظامی در آراکان باید هر چه سریعتر متوقف شود و پناهجویان به صورت داوطلبانه و در امنیت به مناطق خود بازگردند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز صریحا بر این امر تاکید کرده است».

مولر افزود که بنا به درخواست ما، سازمان های و نهادهای مختلف جهانی برای تامین احتیاجات مسلمانان میانمار و التیام زخم‌های آنان به کمک های خود ادامه می دهند.

وی در ادامه گفت که مقامات بنگلادش و میانمار در خصوص مساله آراکان توافق کرده اند. گفتگوهایی در این باره آغاز شده و امیدواری برای یک راه حل وجود دارد.

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین گفت که «مهم تر از هر چیزی، توقف عملیات نظامی و برقراری شرایط بازگشت امن پناهجویان است. ما نیز با تمام توان مسولیت خود در این بحران را انجام خواهیم داد».

بنابر این گزارش، ارتش میانمار در تاریخ 25 اوت امسال حملات خود به منطقه آراکان را آغاز کرد. در این حملات هزاران غیرنظامی آراکانی کشته و بیش از 300 روستا توسط ارتش و بوداییان افراطی به آتش کشیده شده است.همچنین 620 هزار نفر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده و به بنگلادش پناه بدرند.

از سال 1970 تاکنون 84 درصد از جمعیت 2 میلیونی مسلمانان آراکان در پی خشونت‌ها از سوی ارتش میانمار و بوداییان افراطی به کشورهای اطراف گریخته‌اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.