جبهه النصره خواستار تحویل گرفتن سلاح ها و همه ایست های بازرسی در شهر و همه مراکز حیاتی است تا حمله به الارتاب را متوقف کند.

به گزارش جماران، خبرنگار المیادین در سوریه تأکید کرد که درگیری های شدیدی میان گروه تروریستی جبهه النصره و گروه های هوادار و مورد حمایت ترکیه در غرب استان حلب» در شمال سوریه به وقوع پیوسته است.

این خبرنگار گفت که درگیری های شدید میان گروه «هیأت تحریر الشام» یا همان گروه تررویستی جبهه النصره در اطراف شهر«الارتاب» در جنوب غرب حلب به وقوع پیوسته است.

جبهه النصره تلاش می کند که به این شهر که از در جریان درگیری میان گروه های مسلح بی طرف مانده بود وارد شود.

برخی منابع به المیادین گفتند که النصره اعلام کرده است که حمله به الارتاب را به شرط اخراج«ثائر عکوش» و «مرشد الخالد» دو فرمانده نظامی از گروه های مسلح سوری هوادار ترکیه موسوم به «سپر فرات» از این شهر متوقف می کند.

این منابع گفتند که درگیری ها در الارتاب پس از آن رخ داد که گروه «کتائب الشام» شرط های جبهه النصره را رد کرد.

به گفته این منابع جبهه النصره همچنین خواستار تحویل گرفتن همه ایست های بازرسی در شهر و همه مراکز حیاتی است تا حمله به الارتاب را متوقف کند.

این منابع تصریح کردند که جبهه النصره خواستار تحویل گرفتن همه سلاح ها و افراد تحت پیگرد که تعدادشان 250 نفر است، شده است.

این در حالی است که دیدبان حقوق بشر سوریه ،وابسته به مخالفان سوری،اعلام کرد که جبهه النصره همه مناطق تحت تسلط  گروه «نورالدین الزنکی» را در غرب حلب به سیطره خود درآورده و قرار است عناصر این گروه به «عفرین» انتقال یابند.

دیده بان حقوق بشر سوریه روز گذشته شنبه گزارش داد که عناصر تحریر الشام توانستند تمامی مناطق تحت تسلط گروه تروریستی «نورالدین الزنکی» -یکی از گروههای الجبهه الوطنیه- را در غرب حلب به اشغال خود درآورند.

ائتلاف تروریستی «الجبهة الوطنیة» که شامل ده ها گروه مسلح در شمال و شمال غرب سوریه است، تحت عنوان «نیروهای میانه‌رو» با حمایت ترکیه تشکیل شده است.

عناصر تحریر الشام در جریان این درگیری‌ها، روز گذشته مناطق «قبتان الجبل، حور، بسرطون، المنصورة، قیلون، بابیص، معارة الأرتیق، عرب فطوم و الهوتة» و چند منطقه دیگر در غرب حلب را به سیطره خود درآورند.

منابع آگاه به دیدبان گفتند که در حال حاضر تحریر الشام با نورالدین الزنکی در مذاکره است تا این گروه وارد منطقه «عفرین» شود.

در تحولی یگر، که درگیری بین گروههای تروریستی  هیئة تحریر الشام  و «الجبهه الوطنیه للتحریر» که کاهش یافته بود، ظهر روز گذشته-شنبه- بار دیگر در استان «ادلب» آغاز شد و به شمال این استان رسید.

گروههای تروریستی «هیئة تحریر الشام» و «الجبهه الوطنیه للتحریر» از سه‌شنبه (11 دی) مجددا در غرب استان حلب سوریه با هم درگیر شدند.

دیدبان حقوق بشر سوریه گزارش کرد که بار دیگر این درگیری‌ها بین دو گروه مذکور در بخش شمالی ریف ادلب آغاز شد و بیشتر درگیری‌ها در اطراف منطقه مرزی «اطمه» با «لواء اسکندرون» است.

در جریان این درگیری‌ها تا کنون 61 عنصر از تحریر الشام، 58 عنصر از الجبهه الوطنیه و هشت غیر نظامی سوریه کشته شدند.

پایگاه خبری معارض «عنب» نیز با تأیید این درگیری‌ها گزارش داد که طرفین بیشتر در اطراف منطقه اطمه با هم درگیر هستند.

عنب اعلام کرد که پس از اشغال غرب حلب توسط تحریر الشام هنوز مشخص نیست که در روزهای آتی، استان ادلب چه وضعیتی خواهد داشت.

 

زخمی شدن 2 نیروی ویژه انگلیس در دیرالزور

از جهتی دیگر، دو نیروی ویژه انگلیس بر اثر اصابت موشک شلیک‌شده از سوی گروه تروریستی داعش به شدت زخمی شده‌اند.

منابع خبری بامداد امروز یکشنبه گزارش دادند دو نیروی ویژه انگلیس در سوریه، بر اثر اصابت موشک شلیک‌شده از سوی گروه تروریستی داعش به شدت زخمی شده‌اند.

به نوشته روزنامه «میرور»، این دو سرباز «سرویس هوایی ویژه» انگلیس در منطقه «شفا»، واقع در استان «دیرالزور» در شرق سوریه زخمی شده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.