خودسوزی این روزنامه نگار منجر به وقوع درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی و معترضان خشمگین در شهر القصرین در غرب تونس شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، شاهدان عینی گفتند که در پی خودسوزی یک تصویربردار تلویزیونی در شهر«القصرین» در غرب تونس درگیری های شدیدی میان نیروهای امنیتی و معترضان به وقوع پیوست.

این شاهدان عینی گفتند که «عبدالرزاق الرزقی» در اعتراض به اوضاع وخیم و بد اجتماعی اقدام به خودسوزی کرد و جان خود را از دست داد.

این واقعه حادثه خودسوزی«محمد بوعزیزی» در استان «سیدی بوزید» و وقوع انقلاب در تونس را به اذهان متبادر کرد؛ انقلابی که الهام بخش ملت ها در جهان عرب شد.

شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفتند که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان جوان خشمیگن که راه ها و خیابان ها را  در منطقه« النور» در مرکز شهر القصرین در اعتراض به درگذشت تصویربردار تلویزیونی بسته و لاستیک آتش زدند، از گاز اشک آور استفاده کردند.

الرزقی در نواری ویدیوئی پیش از خودسوزی گفت:«مردم  بیکار القصرین هیچ منبع رزق و روزی ندارند و چیزی برای خوردن ندارند و زمانی که دست به اعتراض می زنند یک عملیات تروریستی اتفاق می افتد که یعنی ساکت شو و دهانت را ببند...ندایی به مردم القصیرین ، من به تنهایی انقلاب می کند زیرا به تنهایی آتش انقلاب را روشن می کنم، خودم را در آتش خواهم سوزاند.»

وی افزود:« دولتی که باعث شد بخش روزنامه نگاری مرتعی برای پول فاسد و مشکوک در خدمت منافع عده اندک  بدون نظارت بر میزان پایبندی نهادهای رسانه ای به قوانین شد، مسئول است.»

انتقال دموکراتیک در تونس مورد تقدیر و تحسین گسترده ای قرار گرفت اما بسیاری از تونسی ها به دلیل اوضاع اقتصادی دشوار و گسترش بیکاری پس از هشت سال از انقلاب 2011 که به حکومت «زین العابدین بن علی» رئیس جمهور اسبق پایان داد، ناراضی هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.