رئیس جمهور سودان طی بیانیه‌ای درباره تظاهرات اعتراضی نسبت به وضعیت اقتصادی در این کشور به مردم وعده انجام اصلاحات اقتصادی جهت فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای آنها را داد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،«عمر البشیر» رئیس جمهور سودان با عقب نشینی در برابر معترضان به گرانی به مردم این کشور وعده انجام اصلاحات اقتصادی به منظور فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای آنها را داد.

عمر البشیر، رئیس جمهور سودان طی بیانیه‌ای درباره تظاهرات اعتراضی نسبت به وضعیت اقتصادی در این کشور به مردم وعده انجام اصلاحات اقتصادی جهت فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای آنها را داد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سودان، او طی دیداری با مقاماتی از سرویس اطلاعات و امنیت ملی این کشور (NISS) گفته است:«به انجام اصلاحات اقتصادی جهت فراهم کردن زندگی شرافتمندانه برای مردم ادامه خواهم داد. مردم به شایعات و اخباری که باعث تردید می شوند، توجه نکنند. از تلاش‌ نیروهای امنیتی سودان برای حفظ نظم تشکر می‌کنم».

تظاهرات مردم سودان در اعتراض به وضعیت بد اقتصادی ناشی از افزایش قیمت دلار، از روز 19 دسامبر و از شهرهای «عطبره» و «پورت سودان» آغاز شد و روز بعد از آن نیز به خارطوم پایتخت این کشور رسید.

براساس اعلام رسمی، هشت تن در این اعتراضات جان باخته اند، اما به گفته «صادق المهدی» رهبر مخالفان و رئیس ائتلاف «ندای سودان» 22 تن از معترضان کشته‌اند. در شهرهای «القضارف»،«دنقلا»، «نیل سفید»، «کردفان شمالی» و «عطبره» نیز وضعیت فوق‌العاده اعلام شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.