رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه بخش عمده گروه تروریستی داعش در زمان ریاست جمهوری وی نابود شده اظهار داشت که بخش باقیمانده داعش را نیز کشورهای منطقه‌ای به راحتی از بین می برند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه بخش عمده  گروه تروریستی داعش در زمان ریاست جمهوری وی نابود شده اظهار داشت که بخش باقیمانده داعش را نیز کشورهای منطقه‌ای به راحتی از بین می برند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات خود درباره خروج نظامیان ایالات متحده از سوریه در توییتر خود با اشاره به اینکه بخش عمده داعش در زمان ریاست جمهوری وی نابود شده نوشت: «بخش باقیمانده داعش را نیز کشورهای منطقه‌ای از بین می برند به راحتی برطرف می‌کنند. ما به خانه برمی‌گردیم»

وی همچنین با اشاره به اینکه عمده اخبار رسانه‌های آمریکایی در مورد سوریه «دروغ» است، اظهار داشت: «ما 7 سال قبل برای یک مدت 3 ماهه به آنجا رفته بودیم. هرگز خارج نشدیم»

اعلام خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط دولت ترامپ با واکنش‌های بسیاری در واشنگتن روبرو شد.

«جیمز متیس» وزیر دفاع و «برت مک‌گورک» نماینده ویژه ترامپ در مبارزه با گروه تروریستی داعش در واکنش به این تصمیم از سمت خود استعفا دادند.

ترامپ همچنین در پاسخ به انتقادات بار دیگر در توییتی نوشت: «خروج از سوریه غیرمنتظره نیست. سال‌هاست که کارزاری را در این رابطه آغاز کرده‌ام و 6 ماه پیش نیز قبول کردم که موضوع خروج را مدتی به تاخیر بی‌اندازم. روسیه، ایران و سوریه دشمن محلی داعش هستند. ما در حال انجام کار آنها هستیم. حالا وقت بازگشت به خانه و ساختن دوباره است.»

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.