با به توافق نرسیدن دموکرات ها و جمهوری خواهان در سنا بر سر منابع مالی مورد نظر ترامپ برای احداث دیوار مرزی با مکزیک، بخشی از دولت آمریکا به خاطر تصویب نشدن قانون بودجه، از نیمه شب جمعه تعطیل شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، واشنگتن پست گزارش داد در پی عدم موفقیت نماینده‌ های کنگره آمریکا در دستیابی به توافقی برای تحقق درخواست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور جهت تامین بودجه احداث دیوار مرزی با مکزیک، بخش‌ هایی عمده ای از دولت فدرال تعطیل شد.

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه به طرح بودجه مورد نظر ترامپ با 217 رای مثبت در برابر 185 رای منفی رای داد اما جمهوری خواهان از آرای کافی برای تصویب این طرح در مجلس سنا برخوردار نیستند.

بر اساس آیین نامه سنا، تصویب این طرح در این مجلس 100 نفری به 60 رای نیاز دارد ولی جمهوری خواهان تنها 51 کرسی در اختیار دارند. «میچ مک‌ کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌ خواه در مجلس سنا عصر جمعه اعلام کرد توافقی حاصل نشده و فعلا هیچ رای گیری در سنا در کار نخواهد بود.

لوایح بودجه دولت آمریکا زمان‌ بندی شده هستند و در صورتی که بودجه بعدی تا موعد مشخصی تصویب نشود، دولت وارد فاز تعطیلی می‌ شود.

این تعطیلی دولت، شامل بخش های غیرضروری یک چهارم وزارت خانه ها و سازمان های دولت فدرال مانند وزارتخانه های خارجه، مسکن، وزارت امنیت داخلی، کشاورزی و دادگستری خواهد بود که شامل 800 هزار نفر از کارمندان دولت است.

گفته شده کارکنان این وزارتخانه‌ ها و ادارات دولتی به مرخصی اجباری فرستاده شده و فعلا به آنها حقوقی پرداخت نمی‌ شود.

دونالد ترامپ گفته بود اگر دموکرات های سنا با احداث دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکنند و قانون بودجه به تصویب نرسد، برای تعطیلی طولانی مدت دولت آمادگی دارد.

ترامپ در سخنانی در کاخ سفید گفت:‌ «امیدوارم این طور نشود ولی ما کاملا برای یک تعطیلی طولانی مدت آماده ایم.»

ترامپ خواهان اختصاص 5 میلیارد و 700 میلیون دلار بودجه برای احداث دیوار مرزی برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک است ولی دموکرات های کنگره این کار را بی حاصل و حیف و میل کردن بودجه می دانند.

ترامپ گفته در صورت تعطیل شدن دولت، برای تعطیلات کریسمس به فلوریدا نخواهد رفت.

رایزنی جمهوری خواهان و دموکرات های سنا بر سر قانون بودجه از امروز شنبه ادامه خواهد یافت.

پیش از این نیز بخش هایی از دولت آمریکا دو بار در ابتدای سال 2018 به دلیل اختلاف بر سر بودجه تعطیل شده بودند.

احداث دیوار مرزی با مکزیک از وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ است. او خواهان احداث این دیوار برای مقابله با مهاجران غیرقانونی است که به گفته او «جرائم و بیماری ها را با خود به آمریکا می آورند.»

ترامپ مدعی است دموکرات ها به امنیت مرزها بی توجه هستند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.