در پی 5 هفته اعتراضات در فرانسه، سندیکای پلیس این کشور هم در اقدامی به سیاست های ماکرون اعتراض خواهد کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از شبکه راشا تودی، پلیس فرانسه اعلام کرد در اعتراض به سیاست های ناعادلانه دولت «امانوئل ماکرون» فردا چهارشنبه (19 دسامبر) تمامی کمیساریاها و مراکز پلیس در سراسر این کشور تعطیل خواهد بود.

سندیکای پلیس (آلیانس) با اعلام «وضعیت اضطراری» نیروهای امنیتی و پلیس؛ از یک فرسایش روانی و تحلیل قوا در بین این نیروها خبر داد.

این سندیکا به تلویزیون فرانسه گفت: باید دولت یک برنامه فوری برای نیروهای پلیس داشته باشد در غیر اینصورت این نیروها نمی توانند خطرات تروریستی و غیره را در جشن های پایان سال دفع کنند.

وزیر کشور فرانسه نیز که این روزها به دلیل اعتراضات سراسری به شدت تحت فشار افکار عمومی است؛ فورا در پیامی توییتری اعلام کرد: سه شنبه شب با نمایندگان پلیس ناسیونال جلسه برگزار می کند و قطعا پاسخ های ملموسی به نیروهای امنیتی کشورمان خواهیم داد.

در پی 5 هفته اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه در تظاهرات گسترده علیه سیاست های دولت ماکرون، از طرفی رفتار خشونت آمیز نیروهای پلیس و از طرف دیگر تحلیل شدید قوای پلیس، این نیروها تحت تاثیر جسمی و روانی سختی قرار داده است.

سندیکای پلیس اعلام کرد دولت 32 میلیون ساعت اضافه کاری نیروهای پلیس را پرداخت نکرده است. در این شرایط و در طول 5 هفته اعتراضات فعالان جنبش ضدسرمایه داری به سیاست های دولت فرانسه شنیده شده که پلیس این کشور درصدد پیوستن به این اعتراضات و دست کشیدن از سرکوب مردم است.

در این 33 روز از به راه افتادن این جنبش و ناآرامی های شدید در فرانسه تاکنون 8 نفر کشته و بیش از 7000 نفر زخمی و یا بازداشت شده اند. تعدادی از زخمی ها از میان نیروهای پلیس هستند.

جنبش جلیقه زردها یک جنبش اعتراضی با مرکزیت پاریس فرانسه است که در روز شنبه 17 نوامبر 2018 شروع شد و به سرعت به کشورهای دیگری همچون بلژیک و هلند گسترش یافت. تظاهرات آنها در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و مالیات‌ ها بوجود آمد.

به گفته روزنامه‌ های فرانسوی، جلیقه زردها، حکومت را در مقابل نوعی از بحران قرار داده‌ اند که در فرانسه سابقه تاریخی ندارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.