رئیس جمهور آمریکا بار دیگر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را در توئیتر مسخره کرد و از مشکلاتی که ماکرون به دلیل اعتراض های خشونت بار علیه گرانی سوخت با آنها مواجه است، سوء استفاده کرد.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا بار دیگر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه را در توئیتر مسخره کرد و از مشکلاتی که ماکرون به دلیل اعتراض های خشونت بار علیه گرانی سوخت با آنها مواجه است، سوء استفاده کرد.

ترامپ نیمه شب گذشته در توئیتی نوشت: « من خوشحالم زیرا امانوئل ماکرون دوست من و معترضان در پاریس به نتیجه ای رسیدند که من دو سال پیش به آن رسیدم.»

ترامپ با اشاره به توافقنامه جهانی مرتبط با محیط زیست که در اواخر سال 2015 در پاریس تدوین شد نوشت:« توافقنامه پاریس به شکل اساسی ایراد دارد زیرا بهای سوخت و انرژی را در کشورهایی که مسئول هستند  افزایش می دهد این در حالی است که بیشتر کشورهای عامل آلودگی هوا را نادیده می گیرد.»

این در حالی است که دولت فرانسه روز گذشته اعلام کرد در برابر فشار جنبش موسوم به «جلیقه‌زردها» اجرای طرح افزایش مالیات سوخت را برای چند ماه به حالت تعلیق در می آورد.

«ادوارد فیلیپ» نخست وزیر فرانسه تأکید کرد که افزایش بهای گاز و برق طی زمستان آینده به تعویق می افتد.

فیلیپ همچنین گفت که افزایش مالیات بر سوخت به مدت شش ماه به حالت تعلیق در می آید.

نخست وزیر فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی تصریح کرد که « صدای این خشم را می شنوم و آن را جدی می گیرم.»

وی تأکید کرد که دولت کشورش خشونت های اخیر را نمی پذیرد.

فیلیپ در ادامه تصریح کرد که «زمان گفت و گو» فرا رسیده است.

تصمیم تازه دولت عصر دوشنبه در جریان یک نشست فوق‌العاده بحران در کاخ الیزه به ریاست «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور  و با حضور ده وزیر دیگر کابینه او از جمله «کریستوف کاستانر» وزیر کشور اتخاذ شده است. ماکرون برای شرکت در این نشست، سفر برنامه‌ریزی شده خود به صربستان را به تعویق انداخته بود.

منابع نزدیک به مقام‌های رسمی در پاریس به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که دولت تصمیم دارد به جز تعویق اجرای طرح مالیاتی برای سوخت و با خریدن زمان، تدابیر دیگری نیز برای آرام کردن فضای اعتراض و خروج از بحران پیدا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.