به دنبال جنجال استفاده ایوانکا ترامپ از ایمیل شخصی برای مکاتبات اداری، پدرش به دفاع از او پرداخت و بار دیگر هیلاری کلینتون را متهم کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در محوطه کاخ سفید با خبرنگاران مصاحبه داشت.

او در بخشی از سخنانش از اتهام وارده به دخترش در خصوص استفاده از ایمیل شخصی برای امور دولتی دفاع کرد.

خبرنگاری درباره استفاده «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا از ایمیل شخصی برای امور دولتی سوال کرد که دونالد ترامپ در پاسخ گفت: «همانطور که می دانید چند وقت پیش و برای مدت کوتاهی ایوانکا  مقداری از ایمیل استفاده کرد. این ایمیل ها مثل ایمیل های هیلاری کلینتون محرمانه نبودند. این ایمیل ها را حذف نکردند، مثل کاری که هیلاری کلینتون انجام داد. هیلاری کلینتون 33 ایمیل را حذف کرد. او کسی را استخدام نکرده بود -- او هیچ کاری نمی کرد تا ایمیل هایش را مخفی کند.»

وی افزود: «من همین امروز نگاه مختصری به آن و سوابق (اسناد) ریاست جمهوری انداختم. همه آنها جزو سوابق ریاست جمهوری اند. چیزی پنهان نشده است. چیزی را حذف نکرده اند، بر خلاف کاری که هیلاری کلینتون انجام داده بود. هیچ سروری در زیرزمین نبود، در حالی که هیلاری کلینتون در زیرزمین سرور داشت. این دو موضوع کاملا با هم فرق می کنند.  شما دارید درباره اخبار جعلی حرف می زنید. بنابراین، کاری که ایوانکا کرد، همه آنها در سوابق (اسناد) ریاست جمهوری موجود است. همه چیز آنجاست. چیزی حذف نشد و چیزی پنهان نشده است. چیزی که می گویند کذب است. هیلاری کلینتون 33 هزار ایمیل را حذف کرد. او یک سرور در زیرزمین داشت. ماجرای اصلی این است.»

در حالی که استفاده هیلاری کلینتون از یک سرور ایمیل شخصی در دوران وزارت خارجه آمریکا به یکی از مهمترین دستاویزهای ترامپ در تبلیغات علیه دموکرات ها در سال 2016 بدل شده بود، حال دختر خودش متهم به این اقدام شده است.

بر اساس یک تحقیق در کاخ سفید، «ایوانکا ترامپ» دختر رئیس جمهور آمریکا و یکی از مشاوران ارشد کاخ سفید صدها ایمیل درباره کارهای دولتی را در سال گذشته از طریق یک حساب ایمیل شخصی ارسال کرده است؛ حقیقتی که باعث می شود به محور جلسات استماع کنگره جدیدی بدل شود که دموکرات ها توانسته اند اکثریت را در مجلس نمایندگان در اختیار بگیرند.

یک فرد آشنا به ایمیل ها گفت این ایمیل‌ ها به معاونین کاخ سفید، اعضای کابینه و دستیاران ایوانکا ترامپ ارسال شده بودند که بسیاری از آنها نقض قوانین ثبت دولتی به شمار می‌ آیند.

انتظار می رود بحث در مورد استفاده ایوانکا از ایمیل شخصی اش بالا بگیرد. این بهترین سوژه ای است که می تواند در این زمان نصیب دموکرات ها شود؛ دموکرات هایی که در زمان برگزاری انتخابات 2016 به دلیل همین موضوع، با هجمه حملات ترامپِ جمهوری خواه مواجه شده بودند. در آن زمان دونالد ترامپ با بی رحمی تمام از هیلاری کلینتون و رقیب دموکرات خود در انتخابات سال 2016 میلادی به دلیل استفاده از یک سرور ایمیل شخصی در دورانی که به عنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت می‌ کرد،‌ انتقاد کرده و می‌گفت: هیلاری کلینتون به این دلیل باید زندانی شود! این سرور طی تحقیقات مرتبط با خانم کلینتون توسط کنگره در سال 2015 کشف شده بود. اف بی آی در این خصوص تحقیق کرد اما در ژوئیه 2016 تحقیقات خود را به پایان رساند و اعلام کرد که وی بی اندازه درباره اطلاعات طبقه بندی شده بی توجهی کرده است. با این حال، «جیمز کامی» رئیس وقت اف بی آی در این خصوص دلیلی برای انجام دادرسی قضایی تشخیص نداد.

این در حالی است که نیویورک تایمز امروز در گزارشی به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار تعقیب قضایی هیلاری کلینتون رقیب وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

تمایل ترامپ به گشودن پرونده های قضایی علیه کلینتون باعث شده اوایل امسال «دونالد مک گان» وکیل شخصی ترامپ که اکنون از کاخ سفید کناره گیری کرده است، به او هشدار بدهد وارد چنین ماجراجویی خطرناکی نشود چرا که خود را در برابر اتهام سوءاستفاده از قدرت قرار می دهد.

نیویورک تایمز اعلام کرد مشخص نیست رئیس جمهور آمریکا دقیقا به چه جرمی خواستار تعقیب قضایی کلینتون و کومی از سوی وزارت دادگستری دولت خود شده است.

مک گان  به ترامپ هشدار داده بود در صورت دست زدن به چنین کاری با استیضاح روبرو خواهد شد.

ترامپ بارها کلینتون و بنیادی که بیل کلینتون همسر وی تاسیس کرده را به فساد متهم کرده است. ترامپ همچنین بارها در گردهمایی های سیاسی خود خواستار بازداشت هیلاری کلینتون شده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.