دادگاهی در تونس حکم به ممنوعیت ورود یک هیأت اسرائیلی برای مشارکت در کنفرانس جهانی درباره گفت و گوی ادیان صادر کرد که «سازمان پیشاهنگی تونس» با همکاری «اتحادیه جهانی پیشاهنگان مسلمان» که مقر آن در شهر«جده» در عربستان سعودی است برگزار می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از وبسایت عربی 21، دادگاهی در تونس حکم به ممنوعیت ورود یک هیأت اسرائیلی برای مشارکت در کنفرانس جهانی درباره گفت و گوی ادیان  صادر کرد که «سازمان پیشاهنگی تونس» با همکاری «اتحادیه جهانی پیشاهنگان مسلمان» که مقر آن در شهر«جده» در عربستان سعودی است برگزار می کند.

سازمان پیشاهنگی تونس طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که «همایش جهانی سفرای گفت و گوی میان ادیان» در شهر«حمامات» از 4 تا 8 نوامبر 2018 با مشارکت هیأت های بین المللی از جمله هیأتی از رژیم صهیونیستی و با حضور « زهیر حسین غنیم» دبیر کل اتحادیه جهانی پیشاهنگان مسلمان برگزار می شود.

 بلافاصله پس از آن هیات ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، حزب جمهوری وجنبش الشعب تونس شکایتی علیه سازمان«پیشاهنگی تونس» مطرح کرده و خواستار جلوگیری از میزبانی این سازمان از صهیونیست ها شدند.

در پی آن  دادگاه بدوی پس از بررسی مدارک، حکم به ممنوعیت ورود نمایندگان این سازمان صهیونیستی و اتباع رژیم صهیونیستی و پناه دادن به آن ها داد.

سازمان پیشاهنگان تونس در بیانیه ای دعوت از صهیونیست ها را تکذیب کرده و تاکید کرده است این سازمان تونسی پیوسته از فلسطین و حقوق مردم آن بویژه برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شریف حمایت کرده است و این درحالی است که فعالان تونسی می گویند، مجمع بین المللی پیشاهنگان یهودی که از آن برای شرکت در این همایش در تونس دعوت به عمل آمده بود، یک سازمان اسرائیلی است که سال 2006 تاسیس شده و مقر رسمی آن در تل آویو است و دبیر آن هم فردی به نام «روث اوزانا » است که تابعیت اسراییلی دارد و تحت پوشش گفت و گوی ادیان سعی در برقراری رابطه با کشورهای مختلف دارد.

در پی جلوگیری از ورود این هیأت اسرائیلی به اراضی تونس،حماس با صدور بیانیه ای از این اقدام تونس استقبال کرد.

«سامی ابو زهری» سخنگوی رسمی جنبش مقاومت اسلامی(حماس)  با انتشار توئیتی در حساب خود در توئیتر از حکم دادگاه بدوی در تونس برای جلوگیری از ورود هیأت اسرائیلی به اراضی تونس برای مشارکت در همایش مرتبط با ادیان استقبال کرد و از ملت تونس و سازمان هایی که باعث صدور این حکم شدند نیز تمجید و تقدیر کرد.

سازمان پیشاهنگی تونس نیز با صدور بیانیه ای احترام کامل خود را به این حکم قضایی فوری را اعلام کرد و تأکید کرد به آن تن می دهد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی تونس اسرائیل
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.