مصر بالاخره به ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی واکنش نشان داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه «اجیپت تودی» در مطلبی نوشت پس از گذشت 12 روز از ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری کشورش در استانبول، وزارت خارجه مصر واکنش نشان داد.

«احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر گفت: جمهوری عربی مصر با نگرانی پیامدهای قضیه ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی را دنبال می کند، و بر اهمیت کشف واقعیت آنچه اتفاق افتاده در چارچوب تحقیقاتی شفاف تاکید دارد، و از خطرات ناشی از پیشگویی قبل از تحقیقات و توجیه اتهامات هشدار می دهد.

 

Untitled

 

وی ادامه داد: مصر همچنین از تلاش برای بهره برداری سیاسی از این قضیه در قبال عربستان سعودی هشدار می دهد.

این حمایت مصر از عربستان در حالی صورت می گیرد که عربستان به دلیل مفقود شدن جمال خاشقجی در خاک ترکیه با انتقادات شدید جهانی روبروست.

ملک سلمان پادشاه عربستان روز یکشنبه در تماسی تلفنی با «رجب طیب اردوغان» از رئیس‌ جمهور ترکیه برای پیشنهاد این کشور در راستای تشکیل کمیته تحقیقاتی مشترک برای یافتن جمال خاشقجی قدردانی کرد.

دفتر ریاست‌ جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد در این تماس تلفنی دو طرف در مورد «روشن شدن پرونده جمال خاشقجی» گفت‌ و گو کردند.

این نخستین واکنش رسمی پادشاه عربستان پس از مفقود شدن جمال خاشقجی است. خاشقجی در آن روز برای دریافت چند مدرک به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما هرگز بازنگشت. او قصد داشت با نامزد ترک خود ازدواج کند و به همین دلیل قصد دریافت مدارکی را داشت که نشان‌ دهنده جدایی رسمی او از همسر سابق‌ اش بودند. ناپدید شدن این روزنامه‌ نگار منتقد 60 ساله، که از یک سال پیش در آمریکا اقامت داشت و برای روزنامه واشنگتن‌ پست مطلب می نوشت، عربستان را با انتقادهای جدی بین‌ المللی روبرو کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.