با بررسی بیش از 200 پرونده پرداخت مالیاتی راز ثروتمند شدن رئیس جمهور آمریکا فاش شد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد مال و اموال هنگفتی از پدر دونالد ترامپ به او به ارث رسیده اما او با تقلب مالیاتی، آن را چندین برابر کرده است.

بر اساس اسناد، ترامپ در سن 3 سالگی - با احتساب مقیاس‌ امروزی - سالانه 200 هزار دلار از ثروت پدرش درآمد داشته و در سن 8 سالگی، میلیونر شده است. زمانی که او 17 ساله شده، پدرش او را در مالکیت یک آپارتمان 52 واحدی سهیم کرده بود. ترامپ، مدت کوتاهی بعد از فارغ‌ التحصیل شدن از دانشگاه، معادل 1 میلیون دلار از پدرش درآمد داشته است. در سال‌ های بعد، زمانی که او به دهه 40 و 50 سالگی عمرش رسید، این رقم به بیش از 5 میلیون دلار در سال افزایش پیدا کرد.

اما نکته اینجاست که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دست به برخی طراحی های مالیاتی زده که شامل موارد تقلب مالیاتی است و طی آن وی و خواهر و برادرهایش به والدینشان کمک کردند از مالیات بگریزند.

بر اساس بیش از 200 پرونده پرداخت مالیاتی که در اختیار این روزنامه قرار گرفته است، دونالد ترامپ دستکم 413 میلیون دلار (بر اساس ارزش پول امروزی) از امپراطوری املاک پدرش پول دریافت کرده، که بیشتر آن از طریق تقلب مالیاتی در دهه 1990 بوده است.

 

fred-trump-inv-promo-image-facebookJumbo

 

بر این اساس، ترامپ و خواهر و برادرهایش یک شرکت جعلی برای پنهان کردن میلیون ها دلار املاک والدینشان تاسیس کردند.

بر اساس اسناد، والدین ترامپ بیش از 1 میلیارد دلار سرمایه به فرزندانشان انتقال داده‌ اند که صورت حساب مالیاتی آن با توجه به نرخ ارز 55 درصدی برای هدایا و اموال موروثی دست‌ کم 550 میلیون دلار می‌ شده است. اما اسناد نشان می‌ دهند ترامپ برای این دارایی‌ ها در مجموع 52.2 میلیون دلار مالیات پرداخت کرده که معادل حدود 5 درصد است.

نیویورک تایمز افزود تحلیل این روزنامه مبتنی بر بازگشت مالیاتی پدر ترامپ است نه بازگشت مالیاتی شخص ترامپ.

اما «چارلز هاردر» وکیل ترامپ این گزارش را رد کرد و گفت گزارش نیویورک تایمز صد در صد نادرست و افترا است. «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید هم طی یک بیانیه گفته است: «مشاهده این حمله گمراه کننده روزنامه در حال شکست نیویورک تایمز علیه خانواده ترامپ غم انگیز است.»

این تحقیق از نظر دقت و گستردگی، بی‌ سابقه محسوب می‌ شود و اولین بررسی دقیق از میزان ثروت به ارث رسیده به به ترامپ و تخلفات مالیاتی او به شمار می‌ رود. این تحقیق فاش می کند که منابع مالی ترامپ در تمام دوران‌ زندگی با سرمایه‌ های پدرش در هم آمیخته بوده و او کاملا به ثروت پدرش وابسته بوده است. در عین حال، این افشاگری، سوالات تازه‌ ای را در خصوص امتناع ترامپ از انتشار اظهارنامه‌ های مالیات بر درآمدش پیش می‌ کشد.

اداره مالیات ایالت نیویورک می گوید این ادعای روزنامه نیویورک تایمز را بررسی می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.