رئیس جمهور آمریکا این هفته را صرف سفر به ایالت های مختلف می کند تا هم برای جمهوری خواهان رای جمع آوری کند و هم بر رسوایی کاندیدای پیشنهادی اش برای دیوان عالی سرپوش گذارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دیلی میل در گزارشی به قلم «فرانسیسکا چیمبرز» خبرنگارش در کاخ سفید نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا این هفته را صرف سفر به ایالت های مختلف خواهد کرد تا هم برای جمهوری خواهان رای جمع آوری کند و هم بر رسوایی کاندیدای پیشنهادی اش برای دیوان عالی سرپوش گذارد.

حدود یک ماه دیگر انتخابات میان دوره ای برای مجلس نمایندگان و یک سوم کرسی های سنای آمریکا برگزار می شود و ترامپ برای حمایت از کاندیداهای حزب جمهوری خواه به سفر ایالتی می رود.

در همین راستا رئیس جمهور آمریکا روز شنبه سفر یک هفته ای خود به 5 ایالت مختلف را به مدت 8 روز برای جلب حمایت مردمی از کاندیداهای جمهوری خواه در انتخابات میان دوره ای کنگره را آغاز کرد.

این سفرها در حالی انجام می شود که سرنوشت گزینه انتخابی وی برای پر کردن جای خالی قاضی دادگاه عالی آمریکا هنوز مشخص نشده است. 

 

50DC57CD00000578-6227375-image-a-6_1538404072328

 

از سویی اتهام های جنسی وارده به «برت کاوانا» کاندیدای پیشنهادی ترامپ برای احراز پست دادگاه عالی آمریکا، مراحل تایید وی را پیچیده کرده است. این مساله باعث یاس در میان رای دهندگان محافظه کار شده، اما به دموکرات ها انرژی بخشیده است.

دونالد ترامپ گفته است که او خواهان تحقیقات خیلی جامع اف بی آی درباره اتهامات تعرض جنسی است که علیه برت کاوانا مطرح شده است. این در حالی است که رسانه های آمریکایی پیشتر گزارش دادند که کاخ سفید خواهان محدود بودن تحقیقات درباره قاضی برت کاواناست.

ترامپ گفت او درخواست کرده دست اف بی آی باز باشد اما افزود: «مایلم این تحقیقات سریع انجام شود.»

ماموران اف بی آی تاکنون با چند نفر از جمله «مارک جاج» از دوستان کاوانا مصاحبه کرده اند.

یک وکیل جاج دوشنبه گفت که سوالات اف بی آی از موکل او هنوز کامل نشده است.

این تحقیقات پس از آن انجام می شود که «کریستین بلیتزی فورد» هفته پیش در کمیته قضایی سنا شهادت داد زمانی که 15 سال داشته کاوانا در یک مهمانی در سال 1982 و در حال مستی سعی کرد به او تعرض کند. کاوانا ساعاتی بعد در همان کمیسیون اتهامات وارده را با عصبانیت تکذیب کرد.

فورد می گوید که مارک جاج هم در زمان آن حادثه ادعایی حاضر بود. اما جاج هم این اتهام را رد می کند.

هرچند کمیته قضایی سنا صلاحیت کاوانا را تایید کرد اما سناتور «جف فلیک» از اعضای جمهوری خواه کمیته خواهان تحقیقات اف بی آی پیش از رای گیری نهایی برای تایید او در کل سنا شد. دو سناتور میانه رو جمهوری خواه هم از این درخواست حمایت کردند.

با توجه به اینکه اکثریت جمهوری خواهان در سنا کوچک است - 51 در برابر 49 - رهبران این حزب در سنا مجبور شدند به این خواسته تن دهند.

همزمان در روز دوشنبه «میچ مک کانل» رهبر جمهوری خواهان سنا گفت که این مجلس تا پایان هفته کاندیداتوری کاوانا را به رای خواهد گذاشت.

او دموکرات ها را متهم کرد سعی در از خط خارج کردن کاندیداتوری کاوانا دارند.

ترامپ روز شنبه سفر خود را از «ویرجینیای غربی» شروع کرد؛ ایالتی که جمهوری خواهان تلاش می کنند «جو مانچین» سناتور دموکرات را از مسند قدرت خلع کنند. مانچین یکی از سناتورهایی است که رای وی در قطعیت انتصاب کاوانا، سرنوشت ساز محسوب می شود. 

 

50D507C800000578-6227375-image-a-1_1538406665098

 

او در آنجا در خصوص رابطه اش با عربستان و کره شمالی سخنرانی کرد.

ترامپ در این ایالت بیش از 40 درصد از آرای مردمی را در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از آن خود کرد. وی با سفر به این ایالت، به نفع «پاتریک موریسی» کاندیدای جمهوری خواهان برای ورود به سنا تبلیغ و جلب حمایت کرد. 

به گفته «سایمون هائدر» کارشناس امور سیاسی در دانشگاه ویرجینیای غربی، این نشانه خوبی برای موریسی نیست که رئیس جمهوری مجبور است برای تقویت موقعیت وی در انتخابات، اقدام کند. 

جمهوری خواهان در خطر از دست دادن کنترل کنگره در نتیجه انتخابات میان دوره ای این نهاد هستند؛ امری که در صورت وقوع، از تحقق اهداف ترامپ برای سخت گیری بر مهاجران، کاهش مالیات ها، تصویب توافق های تجاری جدید و دو جانبه و سرمایه گذاری در زیر ساخت ها جلوگیری می کند. 

ترامپ در ادامه سفر خود روز دوشنبه به ایالت تنسی رفت و در میتینگی در آنجا گفت: «رای دادن به کاندیداهای حزب جمهوری خواه در انتخابات کنگره رای به من است. دموکرات ها می خواهند آمریکا را به کشوری مانند ونزوئلا تبدیل کنند و ما اجازه نمی دهیم. رای به جمهوری خواهان رای به مالیات پایین است. در انتخابات آینده انتخاب با شماست که با دموکرات ها به سوی هرج و مرج بروید یا با ما به سوی آینده روشن! در انتخابات آینده می خواهیم کشورمان را پس بگیریم. پس از آنکه سال ها کشورهای دیگر را ساختیم اکنون برای ساخت کشور خود بازگشته ایم.»

 

cf0aab99-413f-473d-8f4d-06cd37451bb3-Trump_20

c63d5514-ae6c-4dfa-84f4-b1576236c79a-Trump_21

c0c4ae81-1513-48d9-b6ec-fbcb969d9899-Trump_19

 

وی درباره دستاوردهای دولتش افزود: «ما از توافق هسته ای ایران خارج شدیم و سفارت خود را به قدس منتقل کردیم.»

او روز سه شنبه به ایالت «می سی سی پی»، روز پنجشنبه به ایالت «مینه سوتا» و شنبه هفته آینده به ایالت «کانزاس» سفر می کند. 

این سفرها با هدف نیرو دادن به رای دهندگان و حمایت از جمهوری خواهانی انجام می شود که سعی در حفظ اکثریت کرسی های خود در دو مجلس سنا و نمایندگان آمریکا دارند.

به گفته یک مقام آمریکایی، کنترل کنگره به حدی حیاتی است که ترامپ شخصا برای جلب حمایت مردمی برای انتخابات میان دوره ای، در حد امکان به ایالت های مختلف سفر می کند.

در انتخابات میان دوره ای کنگره، یک سوم اعضای سنا با رای مردم انتخاب می شوند. همچنین همه کرسی های مجلس نمایندگان در معرض رای مردمی قرار می گیرند. ممکن است قدرت در آمریکا در صورت موفقیت دموکرات ها در احراز دو کرسی از مجلس سنا و 23 کرسی از مجلس نمایندگان، تغییر کند. 

انتخابات میان دوره ای کنگره 6 نوامبر (15 آبان ماه) برگزار می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.