پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روایت نیویورک تایمز از خفقان حاکم بر آمریکا؛

قربانیان آزار جنسی باز هم قربانی شدند

مقامات آمریکایی به شدت اعتماد به نفس قربانیان تجاوز جنسی را هدف می گیرند تا دیگر جرات نکنند علیه گذشته مقامات افشاگری کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «چارلز بلو» تحلیلگر نیویورک تایمز در مطلبی نوشت: اداره تحقیقات فدرال در مورد پرونده رسوایی اخلاقی کاندیدای پیشنهادی ترامپ در حال تحقیق است.

این آژانس در حال حاضر به اتهامات مطرح شده علیه «برت کاوانا» کاندیدای دیوان عالی می پردازد که مشخص شده در هنگام تحصیل در دبیرستان و دانشگاه مواردی از سوء استفاده های جنسی علیه همکلاسی های خود داشته است.

و در عین حال من هنوز احساس خلا می کنم که ما (کارشناسان) هیچ کاری در قبال شیوه ای که سنا با این اتهامات برخورد کرده و روشی که رسانه آنها را پوشش داده، انجام نداده ایم. 

ما به شدت به اعتماد به نفس قربانیان تجاوز جنسی، به ویژه تجاوز جنسی در دوران کودکی، صدمه زدیم تا دیگر آنها به مقامات مراجعه نکنند و آزادانه در مورد آنچه بر آنها گذشته، صحبت نکنند.

اقدام «کریستین بلیسی فورد» الهام بخش بسیاری از قربانیان شد تا احساس قدرت کنند و ضربه هایی که از سوء استفاده های جنسی خورده اند برملا کنند، اما تحقیر و خصومتی که در سنا متوجه او شد حسی به بسیاری از قربانیان دیگر داد که حکومت با آنها در این برملا سازی همدردی نمی کند.

پیامی که اعضای جمهوری خواه کمیته قضایی مجلس سنا برای قربانیان چنین حملاتی که اکثرا زنان و البته بسیاری هم مردان هستند، ارسال کرد این است:

درد شما مشکل ما نیست. جسم شما مال شما نیست. صدای شما، حتی در قوی ترین حد آن، هنوز هم ضعیف تر از هر مردی است، مهم نیست که چقدر بلند باشد. ما اینجا هستیم تا از نظم، دستورالعملی قدیمی، که در آن مردان حکم می کنند، حتی زمانی که غیر قابل تحمل و نافرمان هستند، محافظت کنیم.

آنها به قربانیان سوء استفاده جنسی می گویند: سخنان و اعتبار شما ممکن است همه چیز باشد، اما برای اینکه باورتان کنیم کافی نیستند آنها می گویند که ترس و تروما ممکن است شما را به سکوت وادارد، اما در نهایت شما برای این سکوت مجازات خواهید شد. آنها می گویند ارائه اسناد قربانی شدن از سوی این افراد - از جمله کودکان - شواهدی بر فریب کاری آنها محسوب می شود!

ترامپ به فاکس نیوز گفت: «چرا 36 سال پیش هیچ کس به اف بی آی زنگ نزده بود!» آیا می توانید تصور کنید که یک دختر نوجوان 15 ساله که با آزار جنسی دست و پنجه نرم می کند در آن شرایط به اف بی آی زنگ بزند و مطلبی را گزارش دهد که در آن زمان افراد کمی در موردش صحبت می کردند؟

این سناتورها به پسرهای نوجوان گفته اند:شما می توانید مانند آب، مشروب بخورید و ما به شما اعتقاد داریم وقتی می گویید در آن حالت بر تمامی کارهای خود تسلط دارید. شما می توانید هر کاری خواستید انجام دهید و اگر بعدها تعدادی از افراد شما را متهم به آزار جنسی کردند، ما در برابر جهان می ایستیم و می گوییم: «شما کاری نکرده اید که نیازی به عذرخواهی داشته باشد.»

هنگامی که بحث قربانیان مطرح می شود، فردی منطقی تر از خانم فورد دیده نمی شود. او استادی است که پیش از کاندیداتوری کاوانا در مورد اتهامات ادعایی اش سخن گفت. او می خواست ناشناس بماند اما در نهایت به خاطر احساسات وطن پرستانه خود، جلو آمد و در حالی که میلیون ها آمریکایی او را تماشا می کردند، با آرامش داستانش را تعریف کرد.

سناتورهایی که نمی توانستند اعتبار خانم فورد را زیر سوال ببرند، تصمیم گرفتند در عوض برای او نقش پدری را ایفا کنند. آنها برای فورد اشک های تمساح ریختند، و او را به عنوان قربانی ترسیم کردند. از نظر آنها، فورد مهره ای در بازی دموکرات ها بود که می خواست نام یک فرد خوب را خراب کند.

​به عبارت دیگر، جمهوری خواهان در کمیته در حالی که دست نوازش بر سر او می کشیدند، به صورتش سیلی می زدند.

و ما هنوز هم مواردی را خواهیم داشت که افراد بلافاصله حملات را گزارش نمی دهند، بلکه آن را یک سال، دهه ها و یا حتی برای تمام عمر مخفی نگاه می دارند.

مردم دیگر این راز خود را افشا نخواهند کرد زیرا مقاماتی چون جمهوری خواهان در کمیته قضایی، آنها را سرزنش خواهند کرد و باورشان نخواهند کرد.

در حالی که فورد آمد و دری را باز کرد و به بقیه جرات داد تا آنها هم روایات خود را برملا کنند، جمهور خواهان در کمیته سنا به سرعت آن را در را بستند و در صورت لزوم، برای اطمینان از بسته ماندنش با خصومت رفتار خواهند کرد.

آنها می خواهند قربانیان بار دیگر احساس ترس کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.