دونالد ترامپ در ایالت ویرجینیای غربی گفت هرچند او و رهبر کره شمالی ابتدا با هم سرسخت بودند اما بعد عاشق هم شدند. این توصیف بار دیگر تحلیلگران را به حرف آورده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری آلمان گزارش داد اخبار رسانه‌ ها تا پیش از دیدار رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی حکایت از کینه شخصی حاکم بر مناسبات این دو داشت. کینه‌ ای توام با لحنی‌ توهین‌ آمیز و تحقیرکننده. اکنون «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از عشق و محبت در رابطه با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی می‌ گوید!

سه ماه از دیدار رسمی ترامپ و کیم‌ جونگ اون در سنگاپور می‌ گذرد. قرار دیدار بعدی رهبران دو کشور نیز پیش بینی شده است. در چنین شرایطی، ترامپ در یک کارزار انتخاباتی از رویکرد توام با عشق و محبت خود با رهبر کره شمالی سخن گفته است.

ترامپ در سخنرانی خود در ایالت «ویرجینیا» با توصیفی رمانتیک از رابطه خود با رهبر کره شمالی داشت. این در حالی است که سخنان توهین آمیز دو رهبر کره شمالی و آمریکا به یکدیگر هنوز در حافظه جمعی مردم جهان ثبت شده است.

ترامپ که روز شنبه در جمع هوادارانش در ویرجنیا سخنرانی می‌کرد در مورد رهبر کره شمالی گفت: «من واقعا سرسخت بودم، او نیز همچنین. روابط ما متزلزل بود. اما بعد عاشق هم شدیم. اوکی؟ نه واقعا!... او نا‌مه‌های زیبا برای من نوشت و این نامه‌ ها بسیار عالی بودند.»

از مناقشه پیشین بر سر برنامه هسته‌ ای کره شمالی در اظهارات اخیر ترامپ نسبت به کیم جونگ اون، اثری دیده نمی‌ شود. این در حالی است که بسیاری از تحلیل‌ گران سیاست خارجی آمریکا بر این باورند که گفت‌ و گوهای بین رهبران دو کشور بر سر مناقشه هسته‌ ای، جز عباراتی کلی، دستاورد مشخصی نداشته است.

انتقاد وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل از تداوم تحریم‌ ها نیز تاییدی بر داوری این کارشناسان است.

«ری یونگ‌ هو» وزیر خارجه کره شمالی در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که تداوم تحریم‌ های آن کشور از سوی آمریکا مانع از پیشرفت مذاکرات مربوط به مناقشه هسته‌ ای می‌ شود و «کره شمالی در برابر تحریم‌ ها زانو نخواهد زد.»

آیا باید گفت ترامپ بار دیگر سخنانی را بر زبان آورده که خود به آن اعتقادی ندارد و باز هم غلو کرده است؟

ترامپ از زمان روی کار آمدن سیاست سختگیرانه ای علیه کره شمالی در پیش گرفت؛ به طوری که بعد از چند آزمایش موشکی و هسته ای پیونگ یانگ، آمریکا تحریم های سخت و فشرده ای علیه این کشور در شورای امنیت تصویب کرد.

رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در 20 خرداد در سنگاپور دیدار کردند. در توافق دو رهبر قرار شد کره شمالی برنامه هسته ای خود را متوقف کند و آمریکا به این کشور برای بازسازی کمک کند.

با این حال بعد از مدتی روابط دو کشور به سردی گرایید و حتی رئیس جمهور آمریکا از وزیر خارجه خود خواست سفر خود را به کره شمالی لغو کند. با این حال در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، بعد از تازه ترین نامه نگاری دو رهبر، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد او و «کیم جونگ اون» دوباره دیدار خواهند کرد.

کاخ سفید هم تایید کرد «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا ماه آینده میلادی به کره شمالی سفر می کند.

پومپئو قرار است در سفر به پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی با کیم جونگ اون دیدار و گفت و گو کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.