سفر نخستین مقام هندی به کره شمالی در سایه دیدار آتی کیم جونگ اون و دونالد ترامپ محو شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نشریه آسیایی «دیپلمات» گزارش داد در حالی که همه توجه ها به دیدار پیش رو میان رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی است، کمتر کسی به سفر نخستین مقام هندی به کره‌ شمالی بعد از 20 سال توجه نشان داد.

روز پنجشنبه «وی کی سینگ» یک مقام ارشد وزارت خارجه هند برای سفری دو روزه به کره شمالی رفت. او در این سفر با همتای کره شمالی و دیگر مقامات این کشور دیدار و گفت‌ و گو کرد.

سفر نخستین مقام هندی به کره‌ شمالی بعد از دو دهه در زمان غیرعادی صورت گرفته که جهان برنامه هسته ای پیونگ یانگ را هدف گرفته است.

اگر چه هند همواره روابط دیپلماتیک با کره شمالی داشته است اما سفر سینگ یک گام بزرگ برای گسترش روابط میان دو کشور تلقی می‌ شود.

هند که دومین شریک تجاری کره شمالی بعد از چین است، در ماه آوریل با ورود به کارزار دولت ترامپ برای تشدید فشارها بر پیونگ یانگ، تجارت خود با کره شمالی به غیر از مواد غذایی و دارو را متوقف کرد.

ورای نگرانی های طولانی و خاص هند در قبال کره شمالی، دهلی نو ممکن است در پس تصمیم اخیر «کیم جونگ اون» برای ازسرگیری دیپلماسی پرخطر با سئول، واشنگتن و پکن، به دنبال فرصتی به نفع خود باشد.

سفر سینگ در حالی به دعوت کره شمالی انجام گرفت که تنش‌ های جدیدی میان پیونگ یانگ و واشنگتن ایجاد شده است.

کره شمالی از مانور نظامی مشترک کره جنوبی با آمریکا ناراضی است. در مانور نظامی مزبور احتمال حمله به کره شمالی شبیه‌ سازی شده بود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.