سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد تعدادی موشک به مواضع داعش در پاسخ به حمله اهواز شلیک کرده است. این پاسخ کوبنده، سریعا در رسانه های بین المللی بازتاب یافت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هدف قرار دادن مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات در کشور سوریه با چندین فروند موشک بالستیک زمین به زمین، دقایقی پیش توسط یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

بر اساس اطلاعات اولیه دریافتی شمار زیادی از تروریست های تکفیری و سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در این حمله موشکی به هلاکت رسیده و یا مجروح شدند.

این پاسخ کوبنده، در رسانه های خارجی بازتاب گسترده ای داشت:

خبرگزاری رویترز گزارش داد ایران چند موشک به مواضع افرادی (تروریست هایی) شلیک کرد که تهران آنها را مسئول حمله (تروریستی) هفته گذشته به یک رژه نظامی در شهر اهواز معرفی کره بود.

 

8

 

روی موشک های شلیک شده نوشته شده بود: ‌مرگ بر ⁧ آمریکا، ⁩ ‌مرگ بر ⁧ اسرائیل، و ⁩ ‌مرگ بر ⁧ آل سعود .

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد مقر طراحان حمله تروریستی اهواز را در شرق فرات با چند فروند موشک هدف قرار داده است.

سپاه پاسداران در پایگاه اینترنتی رسمی خود نوشت: «مقر سرکردگان جنایت تروریستی اهواز در شرق فرات چند دقیقه قبل با چندین موشک که یگان هوافضای سپاه پاسداران شلیک کرد، هدف قرار گرفت.»

 

1

 

این سومین پاسخ کوبنده ایران با موشک های بالستیک طی سال های اخیر محسوب می شود.

سال گذشته ایران در واکنش به هدف قرار گرفتن ساختمان مجلس و حرم امام خمینی موشک های بالستیکی به سوریه شلیک کرد. در ماه سپتامبر نیز مقر مقر تروریست‌ ها در اقلیم کردستان عراق را هدف قرار داد. 

روزنامه یو اس ای تودی گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد مقر طراحان حمله تروریستی اهواز را در شرق فرات با چند فروند موشک هدف قرار داده است.

 

3

 

در این حمله شمار زیادی از تروریست ها کشته شدند.

سپاه تصاویری از این حمله منتشر کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر گروهی از تروریست ها در شرق فرات خبر داد.

شبکه اس بی اس استرالیا گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد تعدادی موشک به شرق فرات در پاسخ به حمله تروریستی اهواز شلیک کرده است.

 

2

 

​شبکه تلویزیونی الجزیره نیز گزارش داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد تعدادی موشک به مواضع داعش در پاسخ به حمله تروریستی اهواز شلیک کرده است.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد در پاسخ به حمله ای که بیست و یکم سپتامبر در شهر اهواز به وقوع پیوست، دوشنبه صبح با «موشک های بالستیک» به یکی از« مقرهای» تروریست ها در سوریه حمله کرده است.

راشا تودی روسیه گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد تعدادی موشک به مواضع داعش در پاسخ به حمله 22 سپتامبر به اهواز شلیک کرده است. 

 

4

 

پیش از اعلام سپاه، ویدئوهایی در شبکه اجتماعی لحظه شلیک موشک ها را نشان داد.

 

5

 

هدف این حمله، مقر داعش در بخش شرقی رود فرات بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دوشنبه از حمله موشکی به ساحل شرقی فرات در سوریه خبر داد. ایران می گوید بر اساس اطلاعاتی که به دست آورده است، سازمان‌ دهندگان حمله تروریستی شنبه گذشته به یک رژه نظامی در شهر اهواز در جنوب غرب این کشور، در این ناحیه مستقر هستند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دوشنبه صبح اعلام کرد در واکنش به حمله تروریستی 22 سپتامبر در اهواز، «مقر تروریست‌ ها» را در سوریه با «موشک‌ های بالستیک» هدف قرار داده است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایگاه اینترنتی رسمی خود نوشت: «مقر مسئولان جنایت تروریستی اهواز چند دقیقه پیش در شرق فرات با چند موشک بالستیک که توسط شاخه هوا فضای سپاه پاسداران شلیک شد، هدف حمله قرار گرفت.»

 

9

 

ایران می گوید گروه های جدایی طلب تکفیری که به ویژه کشورهای عربی از آنها حمایت می کنند، این حمله را مرتکب شدند.

روزنامه نشنال امارات هم گزارش داد ایران در واکنش به حمله تروریستی به رژه نظامی اهواز، موشک های بالستیکی به شرق سوریه شلیک کرد.

 

6

 

شبکه ای بی سی نیوز گزارش داد مقر تروریست های طراح اهواز هدف حملات موشکی ایران قرار گرفت. 

 

7

 

مقر این افراد در شرق رود فرات در سوریه سحرگاه امروز با چند فروند موشک بالستیک هدف قرار گرفت.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.