پس از انتقاد علنی برادر پادشاه سعودی از سیاست خارجی او، وی تصمیم گرفته در تبعیدی خود خواسته به همراه فرزندانش دیگر هیچگاه به عربستان بازنگردد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، وب سایت میدل ایست آی در گزارشی نوشت: پس از اظهارات شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر پادشاه سعودی در جمع شماری از معترضان علیه سیاست های عربستان در لندن پایتخت انگلیس، هیچ تضمینی برای حفظ جان وی پس از بازگشت به عربستان وجود ندارد. او در این سخنان، از سیاست خارجی ملک سلمان و پسرش و دخالت آنها در جنگ یمن به شدت انتقاد کرده بود.

بنابراین گزارش می شود که برادر پادشاه سعودی و شماری از فرزندان او هم از عربستان خارج شده اند.

اظهارات احمد بن عبدالعزیز جنجال بسیاری به راه انداخته و خشم شدید برادرش ملک سلمان و «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی را برانگیخته است. 

احمد بن عبدالعزیز در این سخنان به طور علنی از سیاست های خارجی ملک سلمان و پسرش و نقش آنها در حمله به یمن انتقاد کرده است. 

طبق برخی گزارش ها، شماری از فرزندان احمد بن عبدالعزیز در دو روز گذشته عربستان را ترک کرده اند و در چنین شرایطی تصمیم شاهزاده احمد در مورد خودداری از بازگشت به عربستان اکنون بیشتر از گذشته جدی به نظر می رسد و استفاده فرزندان او از دستور ملک سلمان برای رفع ممنوعیت سفر آنها به خارج و خروج سریع از عربستان این مساله را تایید می کند.

همچنین انتظار می رود سایر فرزندان شاهزاده احمد در چند روز آینده از عربستان خارج شوند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.