رئیس جمهور آمریکا از معاونان خود خواست که گامی در اعمال تعرفه های گمرکی بر تولیدات بیشتر از چین به ارزش نزدیک 200 میلیارد دلار بردارند به رغم آن که «استفان منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا تلاش می کند که مذاکرات با چین برای یافتن راه حل برای جنگ تجاوری میان دو کشور از سر بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، بلومبرگ نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از معاونان خود خواست که گامی در اعمال تعرفه های گمرکی بر تولیدات بیشتر از چین به ارزش نزدیک 200 میلیارد دلار بردارند به رغم آن که «استفان منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا تلاش می کند که مذاکرات با چین برای یافتن راه حل برای جنگ تجاوری میان دو کشور از سر بگیرد.

خبرگزاری رویترز تا کنون نتوانسته است تأیید این گزارش را به دست آورد گزارشی که به شکل فوری بر بازارهای مالی جهان تأثیر گذاشته است.

این اقدام یک هفته پس از آن صورت می گیرد که ترامپ از احتمال اعمال تعرفه گمرکی بر واردات به این کشور به ارزش200 میلیارد دلار خبر داد و نیز به اعمال تعرفه گمرکی بر کالاهایی به ارزش 267 میلیارد دلار تهدید کرد. ترامپ رئیس جمهور آمریکا در عمل تعرفه های گمرکی به ارزش 50 میلیارد دلار بر کالاهای چینی اعمال کرد.

ایالات متحده آمریکا  سال گذشته کالاهایی به ارزش 505 میلیارد دلار از چین وارد کرد اما بر اساس آمار منتشر شده توسط آمریکا واردات چین از ایالات متحده آمریکا از ابتدای سال 2018 تا ماه جولای در مقایسه با همین مدت در سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.