پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

استراتژیست ارشد پیشین کاخ سفید:

ترامپ با «کودتا» روبروست

آمریکا تنها یک بار در تاریخ با بحرانی همچون آنچه ترامپ با آن روبروست، مواجه شده، آن هم در تابستان سال 1862.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری رویترز گزارش داد: «استیو بنن» استراتژیست ارشد پیشین کاخ سفید با اشاره به نوشته جنجالی اخیر منتشر شده در نیویورک تایمز نشان می دهد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با «یک کودتا» مواجه است. 

بنن در مسیر پرواز خود به ایتالیا به خبرگزاری رویترز گفت: «اتفاقی که در روز انتشار مطلب نیویورک تایمز افتاد، بسیار جدی بود. این یک کودتا است.»

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در شماره روز چهارشنبه‌ 5 سپتامبر (14 شهریور) خود مقاله‌ ای از یک کارمند بلندپایه دولت آمریکا را بدون ذکر نام نویسنده‌ اش منتشر کرد که با واژه‌ هایی بی‌ پرده و قاطع به قضاوت درباره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور پرداخته بود. به گفته نویسنده ناشناس، گروهی از کارکنان دولت وجود دارند که وظیفه‌ شان شده جلوگیری از اتفاقات بسیار بدی که ممکن است برای ترامپ بیفتد.

بنن در این خصوص گفت: «این یک بحران است. آمریکا تنها یک بار در تاریخ چنین بحرانی را به خود دیده است آن هم در تابستان سال 1862 و زمانی بود که ژنرال «مک کللان»  و ژنرال های ارشد که همگی دموکرات ها در ارتش متحده بودند، تشخیص دادند که آبراهام لینکلن شایستگی این را ندارد که فرمانده کل قوا باشد.»

ترامپ روز جمعه اعلام کرد که وزارت دادگستری آمریکا باید نویسنده مقاله نیویورک تایمز را پیدا کند و این مسئله مربوط به امنیت ملی است.

پیش از این شمار بسیاری از اعضای دولت مجبور شدند تا ثابت کنند که مقصر نیستند. این موضوع چه در مورد «جف سشنز» دادستان کل که مورد بی‌ مهری واقع شد، و «مایک پومپئو» وزیر خارجه، و چه در مورد «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، و «مایک پنس» معاون رئیس جمهور صادق بوده است.

استیو بنن در اوت 2017 توسط ترامپ از کار برکنار شد چرا که نتوانست به دلیل سیاست های اقتصادی ملی گرایانه اش با مشاوران متعارف ترامپ از حزب جمهوری خواه کنار بیاید. 

بنن خود در همان زمان در مصاحبه با سی بی اس اعلام کرد که از سمتش استعفا داده است چرا که «بنیاد جمهوری خواهان» قصد  داشتند که انتخاب 2016 را بی اثر و خود ترامپ را خنثی کنند. 

بنن در رم گفت: «شمار زیادی از شخصیت های برجسته جمهوری خواه بر این عقیده اند که ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری آمریکا را ندارد. این یک بحران است.»

او ادامه داد: «من فرد توطئه جویی نیستم ... من گفته ام که دولت محکمی وجود ندارد. این مسئله واضح است.»

او در مورد لیبرال ها در حزب دموکرات مانند «برنی سندرز» هشدار داد که از آشفتگی در کاخ سفید لذت می برند.

او گفت: «فکر نکنید اگر شما قدرت را به دست بگیرید، اوضاع متفاوت خواهد بود، زیرا این دستورالعمل به آنها دیکته شده است که آنها بهتر از مردم می دانند.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.