«احمد بن عبدالعزیز» شاهزاده برجسته عربستانی حمله تندی به ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و شاهزاده« محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی انجام داد و آنها را مسئول جنگ یمن دانست.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی،«احمد بن عبدالعزیز» شاهزاده برجسته عربستانی حمله تندی به ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و شاهزاده« محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی انجام داد و آنها را مسئول جنگ یمن دانست.

در نواری ویدیوئی که فعالان در شبکه های اجتماعی آن را به شکل گسترده منتشر کردند این شاهزاده سعودی دیده می شود که خطاب به معترضانی که طی ورودش به مقر اقامتش در لندن علیه خاندان حاکم بر عربستان شعار سر می دادند گفت که خاندان«آل سعود» هیچ دخلی به این سیاست ندارند و مسئولیت کامل جنگ علیه یمن بر گردن ملک سلمان و ولیعدش است.

شاهزاده احمد بن عبدالعزیز به معترضان نزدیک شد و با آنها گفت و گو کرد. وی گفت که «چرا می گویید آل سعود؟آل سعود چه دخلی به این شعار دارد، آل سعود نه سر پیاز است نه ته آن».وی در پاسخ به پرسش یک معترض درباره هویت مسئولان جنگ یمن گفت:ملک سلمان و ولیعهدش و دیگر مسئولان هستند.

این شاهزاده سعودی در پاسخ به درخواست برای توقف جنگ یمن توسط یک معترض گفت:من امیدوارم جنگ یمن امروز پیش از فردا متوقف شود.

وی همچنین خطاب به معترض دیگر که خواستار توقف«سرکوب در بحرین »شد گفت: ان شاالله.

احمد بن عبدالعزیز برادر ملک سلمان طی سال 1975 تا 2012 معاون نخست وزیر بود.وی از فرزندان پادشاه موسس عربستان است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.