ترامپ از اقدامات توفانی محمد بن سلمان در بازداشت ده ها شاهزاده و وزیر حمایت مخفیانه کرده است و احتمالا برای این حمایت از طریق «جرالد کوشنر» دامادش بستر سازی کرده است.

 

به گزارش جماران، روزنامه فرامنطقه ای رأی الیوم در گزارشی نوشت: توئیت های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در بامداد امروز فاش کرد که وی حامی قوی بازداشت برخی شاهزاده ها و تاجران برجسته در عربستان سعودی به بهانه مقابله با فساد است.

ترامپ آشکارا در توئیتی تدابیر و اقدام های ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه و  شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را تأیید کرد و نوشت که وی به آنها و به کاری که به نفع کشورشان می کنند، اعتماد دارد.

ترامپ برخی از شاهزاده ها و شخصیت های برجسته بازداشت شده را این گونه توصیف کرد که «کشورشان را کاملا دوشیده اند»

برخی گزارش ها حکایت از آن دارد که ترامپ از اقدامات توفانی محمد بن سلمان در بازداشت ده ها شاهزاده و وزیر حمایت مخفیانه کرده است و احتمالا برای این حمایت از طریق «جرالد کوشنر» دامادش بستر سازی کرده است.

برخی ناظران جمله ترامپ در خصوص برخی از کسانی که «کشورشان را دوشیده اند» را این گنه تفسیر کردند که به شکل اختصاصی مربوط به شاهزاده «ولید بن طلال» یکی از بارزترین ثروتمندان سعودی در جهان است که چندین بار با خشونت تمام و به شکل علنی به ترامپ حمله کرده است.

اظهارنظرها و جمله های ترامپ جنجال گسترده سیاسی بین المللی و حقوقی به دلیل حقوقی به وجود آورده است زیرا  به گفته سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد هیچ گونه تضمینی برای محاکمه عادلانه بازداشت شدگان در عربستان سعودی وجود ندارد. بخش قضایی عربستان هرگز مستقل نبوده است.

برخی منابع دیپلماتیک گفتند که توئیت اخیر ترامپ خارج از همه سنت ها و عرف های دیپلماتیک است و در محکومیت کسانی سهیم است که گمان می رود از آنها بازجویی و تحقیق شود آن هم پیش از آن که محاکمه شوند و این دیدگاهی است که برخی از مسئولان در دولت آمریکا همانطور که رأی الیوم مطلع شده است، آن را تأیید می کنند.

به لحاظ سیاسی نیز این توئیت موضع ترامپ را درباره بازداشت های گسترده در عربستان در زمانی رسوا می کند که مشخص شد کوشنر داماد و مشاورش پنج روز پیش از تشکیل کمیته پادشاهی برای مبارزه با فساد مخفیانه به ریاض سفر کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.