برخی منابع دیپلماتیک پیش بینی کردند که هدف از دستوارت پادشاهی خنثی کردن سلسله اعتراض های گسترده افکار عمومی و کارمندان جزء و نظامی ها پس از بالا رفتن قیمت های کالا های اساسی و مالیات ها صورت گرفت. اخیرا این اعتراض بالا گرفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، ملک« سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی بامداد روز جمعه با صدور سلسله دستورات پادشاهی تلاش می کند تا اعتراض های مردمی به تصمیم ها درباره اعمال مالیات و افزایش بهای سوخت در عربستان را آرام کند.

ملک سلمان چندین دستور پادشاهی صادر کرد که بر اساس آنها پاداش های مالی به شهروندان غیرنظامی و نظامی داده می شود تا با گرانی معیشت مقابله کنند.

این پاداش جدید پادشاهی به موجب دستورات ملک سلمان فقط به مدت یک سال داده می شود و کارمندان دولتی غیرنظامی و نظامی را فقط شامل می شود.

ملک سلمان به موجب این فرمان جدید دستور داده است که مبلغ 1000ریال عربستان در ماه و به مدت یک سال برای هر کارمند عربستانی که در بخش های مدنی و نظامی کار می کند، به همراه افزایش پاداش مالی و تقدیم 5000ریال به هر نظامی که در جبهه جنگ در جنگ علیه یمن فعالیت می کند، داده شود.

برخی منابع دیپلماتیک پیش بینی کردند که هدف از دستوارت پادشاهی خنثی کردن سلسله اعتراض های گسترده افکار عمومی و کارمندان جزء و نظامی ها پس از بالا رفتن  قیمت های کالا های اساسی و مالیات ها صورت گرفت. اخیرا این اعتراض بالا گرفته است.

در دستور پادشاه آمده است که این دستورات با تلاش شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.