سعودی ها و متحدان آنها ده ها کودک را سلاخی کنند و کنگره آمریکا همچنان به آنها کمک های نظامی می کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله آمریکایی «امریکن کانزروتیو» (محافظه کاران آمریکایی) در گزارشی نوشت: سعودی ها و متحدان آنها فکر می کردند برای ما قابل قبول است که ده ها کودک را سلاخی کنند، آن هم به این بهانه که ممکن است یک رهبر حوثی بین آنها بوده باشد. اما این تنها نشان می دهد که آنها از تعهداتشان براساس قوانین بین المللی هیچ درکی ندارند.

نتایج تحقیقات گروه وابسته به ائتلاف سعودی نشان می دهد که آنها در زمینه کاهش آسیب به غیر نظامیان در یمن نه عبرت گرفته اند و نه پیشرفتی داشته اند و می توان به این نتیجه رسید که در این زمینه هیچ زمانی هم پیشرفتی نخواهند داشت.

روز گذشته گروه مشترک ارزیابی حادثه یمن (JIAT)، گروه وابسته به ائتلاف سعودی، یافته های تحقیقات خود را درباره قتل عام بیش از 50 غیر نظامی از جمله دست کم 40 کودک منتشر کرد.

ژنرال «منصور المنصور» رئیس این گروه اعلام کرد براساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است این اتوبوس حامل سران و مبارزان حوثی های یمن بوده است در نتیجه یک هدف مشروع نظامی محسوب می شد، اما وی در عین حال اذعان داشت که محل حمله باعث بروز خسارات جانبی شده است.

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی می گوید اشتباه آنها این بوده است که اتوبوس حامل کودکان مدرسه ای را به موقع منفجر نکرده اند. آنها تاکید می کنند اگر زمانی که اتوبوس در یک بازار شلوغ نبود کودکان را به قتل می رساندند، این حمله مشکلی نداشت. اما اشتباه آنان این بوده است که منفجر کردن اتوبوس و در نتیجه سلاخی کودکان خیلی طول کشیده است. آنها قصد داشتند اتوبوس را منفجر کنند و تمام سرنشینان آن را به قتل برسانند و اکنون تنها ناراحتند که چرا این کودکان را دیر قتل عام کرده اند!

آیا این ها به راستی اعتراف به اشتباه است؟! کنگره آمریکا باید کمک های نظامی به ائتلاف تحت رهبری عربستان را متوقف کند و به مداخله آمریکا در این جنگ وحشیانه خاتمه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.