رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تصریح کرد که کشور به سامانه دفاع موشکی «اس-400»نیاز دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را تحویل خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی،رئیس جمهور ترکیه در سخنانی تصریح کرد که کشور به سامانه  دفاع موشکی «اس-400» روسیه نیاز دارد و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را تحویل خواهد گرفت.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی اظهاراتی در مراسم دانشکده نظامی در «بالکسیر» با بیان این‌که ترکیه به اندازه شراکت و همکاری با اروپا و آمریکا به همکاری با دیگر کشورها نیز نیاز دارد، تصریح کرد: ترکیه به اس-400 نیاز دارد و توافق مربوط به آن نیز نهایی شده است. ان شاء الله به زودی سامانه‌های دفاع موشکی اس-400 را دریافت خواهیم کرد. 

اردوغان ادامه داد: گفته می‌شود مبارزه با تروریسم حق هر کشوری است اما وقتی نوبت ترکیه می‌رسد موضوع فرق می‌کند. نوسانات نرخ ارز یک نقشه علیه کشورمان است. می‌خواهند نقشه هایی را که با استفاده از گروه های تروریستی و خائنان موفق به انجام آن نشدند را با استفاده از سلاح نرخ ارز و اقتصاد عملی سازند. 

رئیس جمهور ترکیه همچنین تصریح کرد: درجه داری در نیروهای مسلح ترکیه وظیفه خطیری است. چنانکه «عمر خالص‌دمیر» به عنوان سمبل خیزش 15 جولای نیز یک درجه دار بود. از موقعی که تصمیم گرفتیم با اراده خود در مقابل کسانی که می خواهند در کشور و منطقه مان نقشه هایشان را پیاده کنند، ایستادگی کنیم، وارد یک مسیر سختی شده ایم. به عنوان کشور و مردم از تصمیمان پشیمان نیستیم. 

وی همچنین خاطرنشان کرد: به بهانه یک دادگاه قانونی (در مورد کشیش برانسون) که در«ازمیر» ادامه دارد، تلاش بر آسیب رساندن به ترکیه در زمینه های نظامی و اقتصادی منطقی نیست. نمونه پرونده‌های جاری علیه کشورمان در آمریکا و صدور احکام برای ترکیه در کشور دیگری وجود ندارد. 

اردوغان گفت: هرکسی که پس از مراجعه به وجدان خود، این واقعیت را خواهند پذیرفت که ترکیه سزاوار مشکلاتی چون حملات تروریستی، دورویی در عرصه بین المللی و بحران اقتصادی که می خواهند به ترکیه تحمیل کنند نیست. ما با ارتش خود نه تنها گروه های ترویستی بلکه به اذن خداوند مانند اجدادمان 7 کشور را تا جهنم فراری می دهیم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.