با مطرح شدن ادعاهای تازه علیه ترامپ، بار دیگر موضوع استیضاح وی بر سر زبان‌ ها افتاده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مجله هیل گزارش داد ­نتایج تازه ترین نظرسنجی مشترک که توسط «اکسیوس» و مرکز تحقیقات افکار سنجی «مانکی» صورت گرفته، نشان می دهد 44 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از کنگره خواسته اند روند استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را آغاز کند.

نتایج این نظرسنجی که به صورت آنلاین و با شرکت 4362 داوطلب بالاتر از 18 سال طی روزهای 22 تا 24 اوت انجام شد، نشان می دهد که از هر 10 آمریکایی بیش از چهار نفر می گویند منتظر استیضاح ترامپ هستند. به عبارت دیگر حدود نیمی از آمریکایی ها بر این باورند که کنگره باید روند استیضاح ترامپ را آغاز کند.

 

1535385370074-1024x576

 

79 درصد از این 44 درصد، از طرفداران حزب دموکرات هستند.

آمار مخالفان با استیضاح و افرادی که در این نظرسنجی رای ممتنع داده اند، منتشر نشده است.

این آمار طرفداران استیضاح ترامپ بیشتر از آماری است که «ریچارد نیکسون» رئیس جمهور اسبق آمریکا در پی رسوایی واترگیت با آن روبرو بود. 

همچنین نتایج این نظرسنجی به تفکیک احزاب و گروه های سیاسی در آمریکا نشان می دهد 79 درصد از دموکرات ها،‌ 49 درصد از گروه های مستقل و 8 درصد از جمهوری خواهان از استیضاح ترامپ حمایت می کنند.

علاوه بر این، 64 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند اعترافات «مایکل کوهن» وکیل شخصی ترامپ را در خصوص اتهامات مربوط به فساد بانکی، فرار مالیاتی و پرداخت حق السکوت به دو زنی که با ترامپ رابطه نامشروع داشتند و اینکه ترامپ به کوهن دستور داده تا حق السکوت به این دو زن پرداخت شود، باور می کنند. 

همچنین جمهوری خواهانی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، بر این باورند که پرداخت این حق السکوت نقض قوانین تامین مالی انتخابات آمریکا محسوب می شود و اگر دموکرات ها در انتخابات کنگره در ماه نوامبر پیروز شوند، ترامپ در بیشترین معرض خطر استیضاح قرار خواهد داشت.

 خطای این نظرسنجی بین 3 یا 5 درصد اعلام شده است.

با مطرح شدن ادعاهای تازه علیه ترامپ در رابطه با پرداخت حق‌السکوت به زنانی که گفته می‌ شود با آنها رابطه داشته، بار دیگر موضوع استیضاح رئیس جمهور آمریکا بر سر زبان‌ ها افتاده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.