به گزارش ایرنا، ابوذر دهدار روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شورای پنجم بوشهر پس از کشمکش‌های طولانی شخصی را به‌عنوان شهردار انتخاب کرد که سوابقی همچون مدیر نمونه کشوری در کارنامه خود دارد اما تعیین صلاحیت وی در وزارت کشور مسکوت مانده که شهروندان بوشهری خواستار تسریع در روند آن هستند.
وی افزود: حکم شهردار پایتخت با آن همه حساسیت خاص در زمانی بسیار کوتاه صادر شد ولی با این وجود تعیین وضعیت شهردار بوشهر برای دومین بار با تاخیری چند ماهه در وزارت کشور مسکوت می‌ماند که باید مسئولان پاسخگوی این مهم باشند.
رئیس شورای شهر بوشهر اضافه کرد: براساس تبصره 3 ماده 80 قانون تشکیلات وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی وزیر کشور موظف است تا در مورد حکم شهردار معرفی شده تا 10 روز اظهار نظر و چنانچه شهردار را واجد شرایط قانونی بداند، حکم او را صادر کند.
دهدار یادآور شد: تاخیر پیش آمده در حالی است که شهردار منتخب بوشهر صرف نظر از سوابق درخشان در حوزه مدیریتی واجد تمامی شرایط قانونی موضوع آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار است.
وی گفت: با طولانی شدن فرایند تایید صلاحیت شهردار منتخب، منافع بندر بوشهر و حقوق شهروندان آن دچار وقفه شده که از مقام های مسئول در وزارت کشور انتظار می‌رود نسبت به اعلام نظر در باره وضعیت شهردار منتخب بوشهر تسریع کنند.
دهدار ادامه داد: در یکسال گذشته شورای شهر بوشهر خدمات زیادی در سطح شهر داشته که واگذاری مدیریت دهکده گردشگری دریایی به شهرداری بوشهر، ارائه جایزه خوش حسابی ویژه پرداخت عوارض پروانه مسکونی و تصویب طرح تفصیلی از اهم آنهاست.
وی با اشاره به اعتبار 960 میلیارد ریالی طرح های عمرانی شهرداری بوشهر در سال جاری گفت: طرح تقاطع غیر همسطح شهر بوشهر در ابتدای شروع بکار شورای پنجم تنها 35 درصد پیشرفت داشت که با روی کار آمدن شورای جدید ظرف مدت 6 ماه عملیات اجرایی آن به اتمام رسید.
دهدار ادامه داد: این طرح از لحاظ زیبا سازی کم و کاستی های دارد ولی ه شهروندان اطمینان می دهیم که از استانداردهای لازم برای تردد برخوردار است.
وی افزود: 65 میلیارد ریال امسال برای احیا و بازسازی بافت تاریخی بوشهر مصوب شده که ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه‌های ذیربط در این طرح ضروری است.
دهدار ادامه داد: اجرای دومین پارکینگ طبقاتی شهر بوشهر در دستور کار است که با مطالعات لازم در یکی از خیابان های شهید مطهری یا امام خمینی (ره) اجرا می شود.
وی گفت: طرح دومین تقاطع غیر همسطح شهر بوشهر در میدان مطهری و احداث پلاژ مجهز و مدرن بانوان از جمله طرح های شاخص شورا برای سال جاری است.
دهدار ادامه داد: در ارتباط با پرداخت کمک به تیم های ورزشی نیز به بخش های مختلفی کمک مالی شده که شاخص ترین آنها حمایت از شاهین و ایرانجوان است.
وی اظهارداشت: در سال جاری 60 میلیارد ریال اعتبار برای شاهین تصویب شده که امیدواریم با کسب نتیجه های درخشان باعث تقویت روحیه نشاط و شادابی در بین شهروندان و بویژه فوتبال دوستان شود.
دهدار در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر تاخیر بیش از حد در اجرای طرح چرخ و فلک گفت: در این ارتباط از طریق رئیس کمیسیون سرمایه گذاری پیگیری ها برای تسریع روند پروژه در دست اجراست.
وی ادامه داد: در این زمینه قرارداد مالی نامناسبی از سوی شهردار با سرمایه گذار منعقد شده ولی با این حال نسبت به اتمام طرح اهتمام جدی وجود دارد.
دهدار بیان کرد: چنانچه در این زمینه به نتیجه دلخواه نرسیم مراحل آن از طریق مراجع قضایی دنبال خواهد شد.
وی در ارتباط با پرداخت حقوق کارگران شهرداری بوشهر گفت: در مقطعی شاهد کاهش حقوق آنها بودیم که عمده دلیل آن تغییر در روال پرداخت حقوق از شیوه وزارت کشور به شیوه قانون کار است.
دهدار ادامه داد: با این وجود تاخیر 6 ماهه درپرداخت حقوق کارگران صحت نداشته و تنها شاید سقف این تاخیر به کمتر از 2 ماه برسد.
وی افزود: در این ارتباط سعی شده با پیش بینی ساز و کار مناسب زمینه رضایت مندی قشر تلاشگر شهرداری بوشهر را فراهم کنیم.
دهداردرباره دریافت رشوه در شهرداری بوشهر گفت: در این ارتباط در صورت ارائه هر گونه مدرک توسط شهروندان آماده برخورد قاطع با متخلفان هستیم.
وی در ارتباط با بنر خبر ساز سازمان فرهنگی شهرداری بوشهر در مورد حجاب کارمندان زن در ادارات اظهار داشت: متولی و متصدی نصب این بنر سازمان فرهنگی شهرداری نبوده ولی با این وجود در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به جمع آوری آن اقدام شد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.