به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز شنبه در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان افزود: امیدواریم با ارایه راهکارهای مناسب این رویه تغییر کند و به نتیجه مطلوب دست یابیم.
وی اظهارداشت: ارسال آمار ثبت وقایع حیاتی توسط دستگاه های مربوطه به ثبت احوال باید دقیق و در مهلت مقرر انجام شود.
وی گفت: ازدواج، طلاق، وفات و تولد چهار شاخصه مهم ثبت وقایع حیاتی است که ثبت بموقع آنها در تصمیم گیری و برنامه ریزی ها لازم است.
پاک نژاد افزود: در نشست شورای ثبت وقایع حیاتی هر تصمیم و مصوبه ای اتخاذ می شود باید اجرا شود و معطل نماند.
فرماندارگناوه از دهیاری ها خواست تا آمار وقایع حیاتی روستاهای خود را بموقع به اداره ثبت احوال شهرستان اطلاع دهند.
رئیس اداره ثبت احوال گناوه گفت: از مجموع 443 واقعه طلاق ثبت شده استان بوشهر 34 فقره آن مربوط به گناوه است که از این میزان 31 مورد در شهر و 3 فقره در روستاها ثبت شده است.
غلامحسین تمیمی افزود: دراین مدت چهار هزار و 651 واقعه ولادت نیز در استان بوشهر به ثبت رسید که 407 واقعه در این شهرستان ثبت شده و نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: 90 واقعه وفات نیز در این مدت در شهرستان به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 11.7 درصد کاهش یافته است.
وی اظهارداشت: علل بالارفتن سن و کاهش ازدواج در این شهرستان با همکاری دستگاه های مربوطه آسیب شناسی و به فرمانداری اعلام خواهد شد.
تمیمی، به علل دیرثبتی وقایع حیاتی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: نبود اطلاع رسانی بموقع ولادت از طرف بیمارستان و شبکه بهداشت و درمان مکانیزه نبودن لیست نوزادان متولدشده در زایشگاه بیمارستان و اطلاع نداشتن از ولادت های صورت گرفته مادران باردار شهرستان در خارج استان بوشهر از عوامل دیرثبتی در این اداره است که امیدواریم دستگاه های مربوطه برای حل این مشکل همکاری کنند.
شهرستان گناوه با 103 هزارنفر جمعیت در 120 کیلومتری شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.