محمد طاهری روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون هشت شرکت بزرگ بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر درحوزه این شهرستان اعلام آمادگی و اقدام های لازم از جمله مجوز از مبادی قانونی را اخذ کرده اند.
وی اضافه کرد: این منطقه با قابلیت سرمایه گذاری پایین دستی در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی نقشی مهم در ایجاد اشتغال، توسعه همه جانبه و رونق اقتصادی این شهرستان دارد که دراین ارتباط دولت عنایات و اهتمام ویژه ای داشته است.
سرپرست فرمانداری دیلم افزود: وضعیت شهرستان دیلم درصنایع مرتبط با نفت وگاز بلحاظ همجواری با تاسیسات و چاه های نفتی و موقعیت کشاورزی مطلوب است که باید ازاین ظرفیت ها بخوبی استفاده کرد.
وی گفت: بیش از 43 هکتار از اراضی شهرستان دیلم مستعد و حاصلخیز است که دربرنامه های آبخوان داری و آبخیزداری قرارگرفته است.
طاهری ادامه داد: با آغازعملیات اجرایی طرح سد دره امیری به عنوان یکی از اولویت ها برای توسعه کشاورزی این شهرستان با تشکیل روان آب ها و سدهایی درمقیاس کوچک، قابلیت بزرگی درحوزه آبخیزداری و آبخوان داری دارد.
سرپرست فرمانداری دیلم افزود: جزیره حماد و ساحل شهر دیلم از قابلیت های گردشگری این شهرستان است و باتوجه به حضور گردشگران در طول سال بویژه ایام نوروز باید برای توسعه آنها اعتبارات ویژه تخصیص داده شود.
وی اظهارداشت: طرح های مطالعاتی ارتقای گمرک این شهرستان از اداره به مدیریت آماده است و توسعه فعالیت های بندری با اجرای لایروبی فازهای بعدی خور انجام می شود.
سرپرست فرمانداری دیلم گفت: این شهرستان با برخورداری از یکهزار هکتار سایت پرورش میگو بویرات و برداشت بیش از 2500 تن درسال حایز اهمیت و رتبه سوم در استان بوشهر است.
وی یادآورشد: با احداث سایت جدید 700 هکتاری پرورش میگو در ضلع شمالی شهر دیلم شاهد رونق بیش از پیش این صنعت خواهیم بود.
طاهری، افتتاح مخازن 10 میلیون بشکه ای نفت خام با مدیریت شرکت پتروامید آسیا، احداث اتاق عمل، بخش های بستری، زنان و زایمان، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک تخصصی سی سی یو و آ سی یو، اجرای باند دوم محوردیلم - گناوه، توسعه راه های ارتباطی برون شهری و روستایی و فضاهای ورزشی را گوشه های دیگری از خدمات ارزنده توسط دولت های یازدهم و دوازدهم در این شهرستان عنوان کرد.
شهرستان دیلم با 34 هزارنفر جمعیت در 200 کیلومتری شمال استان بوشهر و در جوار تاسیسات و شرکت های مهم نفتی کشور قرار دارد.
6164/7215/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.