به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز سه شنبه در دیدار با مسئولان آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان بوشهر افزود: مهم ترین بخش در حوزه عمرانی، عرصه کنترل کیفیت و رعایت استاندارد های سازه است و اگر این بخش درست مدیریت شود به طور یقینی حرکت های بعدی بر پایه صحیح طراحی می شود.
وی اظهارداشت: بخش عظیمی از مشکلات و لطمه های جانی که در زمان زلزله، سیل و تخریب های سازه ای ایجاد می شود به دلیل رعایت نکردن استاندارد های لازم در ساخت است.
صفایی بوشهری با بیان اینکه کارآزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک کار حاکمیتی فنی است گفت:تاکنون به اهمیت کار آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در فضای ملی توجه نشده به همین خاطر آسیب های زیادی را تجربه کرده ایم.
وی با تاکید بر نوآوری در سیستم های آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: با توجه به تحول علم نظارت و بررسی اگر در پی روش ها و استانداردهای نوین علمی نباشیم به طور قطع دچار عقب ماندگی در این عرصه خواهیم بود.
صفایی بوشهری اظهار داشت: در برخی از مناطق سیستم های نظارتی و آزمایشگاهی مکانیک خاک سنتی و سنگین هستند به همین دلیل باید به سمت سیستم های نوین الکترونیکی و سبک کردن ابزار رفت.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.