رحیم خادمی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: باتوجه به اینکه در استان بوشهر زمین های شوره زار زیاد و درکنار آن آب های نامتعارف وجود دارد باید از این فرصت نهایت استفاده برده شود.
وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت های حایز اهمیت در زمین های شوره زار استان بوشهر کشت و توسعه گیاهان شورزیست است، گفت: از حدود پنج سال پیش طرح مطالعاتی برای کشت این گیاه از طرف سازمان جهادکشاورزی استان و کشور با بکارگیری یک مشاور خارجی و شرکت معتبر انجام و امکان سنجی آن از جمله در شهرستان گناوه صورت گرفت و نتایج خوبی حاصل شد.
وی اظهارداشت: براین اساس پیشنهاد کشت گیاهان شور زیست به وسعت 20 هکتار در اراضی حله شمالی نزدیک خور مزین در جوار روستای محمدی ریگ گناوه به عنوان پایلوت ارایه که پس از تائید، انعقاد قرارداد و تفاهم نامه انجام و مراحل اولیه آن در سال 1394 اجرایی شد.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان بوشهر گفت: ایجاد زیرساخت ها، منابع آب و تسطیح در این نقطه انجام و در زمان حاضر کشت گیاه سالیکورنیا (Salicornia) که محصولات آن از جمله در زمینه علوفه ای، رو غنی و دارویی بازدهی خوبی دارد و در اروپا به عنون یک محصول لوکس استفاده می شود در برنامه کاری قرار گرفت.
وی اظهارداشت: این گیاه از تیره اسفناجیان و بیشترین مقاومت به شوری و آب دریا را دارد که در استان بوشهر بخوبی جواب می دهد و این گونه زراعی سازی شده است.
خادمی گفت: با توجه به اینکه کشت گیاهان شورزیست در شهرستان گناوه تعیین شده انتظار همکاری و همیاری داریم.
شهرستان گناوه بیشترین طول نوارساحلی را در استان بوشهر دارا است.
6164/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.