به گزارش ایرنا ، مجید خورشیدی سه شنبه شب در نشست هم اندیشی در خصوص مشکل کم آبی شهرستان دشتستان افزود: از صبوری مردم این شهرستان در این شرایط و از نواقص پیش آمده در خصوص کاهش مشکلات مربوط به تامین آب عذرخواهی می کنم.
وی اظهارداشت: مسئولان استان بوشهر فروردین امسال برای جلوگیری از بروز برخی مشکلات و تامین آب مورد نیاز مردم استان در قالب طرح نکاشت حقابه را به کشاورزان کازرون نقدی پرداخت کردند.
خورشیدی گفت: ولی متاسفانه بدلایلی از جمله کاهش 56 درصدی بارندگی دراستان فارس و کاهش آب رودخانه ها مشکلاتی برای ورودی آب به استان بوشهر پیش آمد که توزیع آن را با مشکل جدی مواجه کرده است.
فرماندار دشتستان نیز گفت: باتوجه به اینکه 90 درصد آب استان بوشهر از استانهای همجوار تامین می شود دشتستان نیز مانند دیگر شهرستان های استان بویژه در فصل گرما و به دلایل کم بارشی با مشکلاتی مواجهه است.
ارسلان زارع افزود: یکی از منابع تامین آب دشتستان رودخانه شاپور دالکی است و بر اساس تعهدات وزارت نیرو سهمیه این شهرستان از این منبع 400 لیتر در ثانیه است که کاهش ناگهانی 60 درصدی دبی رودخانه شاپور مشکل بزرگی ایجاد کرد.
وی یادآورشد: با این تفسیر میزان 80 هزار مترمکعب آبی که روزانه شهرستان دشتستان دریافت می کرد به 28 هزار متر مکعب کاهش یافته است .
فرماندار دشتستان گفت: کاهش ورودی آب به این شهرستان از سویی ،عدم تخصیص اعتبارات لازم برنامه حفاری ،کرایه و کف شکنی چاه های موجود را به تعویق انداخت و تامین ما به التفاوت 80 هزار متر مکعب است بسیار سخت شد.
وی ادامه داد : در کنار این مشکلات افزایش انشعاب های غیر مجاز وگسترش حاشیه های شهرنشینی ،مشکلات را دو برابر کرد که باید یک عزم همگانی برای حل این مشکل تا عبور از وضعیت موجود اقدام های لازم انجام شود.
زارع گفت: همه دستگاه های در تلاش هستند با استفاده از چاه های موجود و افزایش سهمیه ورودی آب این مشکل به حداقل برسد.
7213/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.