ارسطو ترکمان‌منش روز چهارشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: در ارتباط 57 باند کلان مواد مخدر متلاشی و سه هزار و 360 نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند.
وی بیان کرد: قاچاقچیان مواد مخدر از زمانی که عرصه خشکی را برای خود ناامن دیده‌اند به ترانزیت مواد مخدر از راه دریا متمایل شده اند که در این عرصه نیز موفقیتی نداشته اند.
ترکمان منش افزود: از مجموع مواد مخدر مکشوفه در یک سال اخیر در این استان، 15 تن در دریا و پنج تن در خشکی کشف شده است.
وی در باره برنامه های آموزشی و آگاه سازی پیشگیری از اعتیاد در استان بوشهر اظهار داشت: خانواده، مراکز آموزشی، محیط های کاری و محلات شهری و روستایی کانون‌های هدف برای آگاه‌سازی و پیشگیری از اعتیاد است که در این ارتباط ویژه برنامه های مختلفی پیش بینی شده است.
ترکمان منش اضافه کرد: در این ارتباط تلاش می‌کنیم با برگزاری نمایشگاه‌های ثابت، استفاده از فضای مجازی، تبلیغات محیطی و راه اندازی پویش‌های (کمپین‌) نه به اعتیاد نسبت به افزایش حساسیت مردم به مبارزه با مواد مخدر اقدام کنیم.
وی گفت: دیدار با خانواده شهید مبارزه با مواد مخدر، تشکیل زنجیره انسانی با شعارهای پیشگیری از اعتیاد در سطح شهر و بوستان ها، توزیع بسته‌های آموزشی مرتبط با پیشگیری از اعتیاد در مساجد و کانون و تشکل‌های دینی به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و برپایی نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها و خوابگاه های دانشجویی از جمله برنامه های هفته مبارزه با موادمخدر در استان بوشهر است.
ترکمان منش ادامه داد: پخش شعارهای پیشگیرانه به‌صورت زیرنویس در ایام هفته، کلیپ، انیمیشن، فیلم‌های کوتاه و سینمایی از دیگر برنامه‌های ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر به شمار می رود.
وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با معضلات و عوارض مواد نیروزا برای مدیران باشگاه های ورزشی گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر نشست تخصصی با 100 نفر از فعالان دانشجویی با موضوع اعتیاد و برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در سطح محلات شهری و روستایی از طریق روان شناسان بهداشت روان مستقر در مراکز جامع سلامت استان برگزار می‌شود.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.